رکورد بیشترین تعداد تعمیرات اساسی نیروگاه رقم خورد
رکورد بیشترین تعداد تعمیرات اساسی نیروگاه رقم خورد
مدیر عامل نیروگاه ری گفت: این نیروگاه در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و از اواسط مهرماه بعد از پشت سر گذاشتن پیک تابستان، با برنامه ریزی برای پیک سال آینده و با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری تولید، تعمیرات و بازدیدهای دوره ای خود را آغاز کرد.

حمید بادرستانی اظهار کرد: شش تعمیرات اساسی، سه بازدید مسیر داغ توربین و دوازده بازدید محفظه احتراق، یکی از پرکارترین فصول تعمیرات را برای نیروگاه ری و پرسنل تلاشگر این نیروگاه رقم زده است. بطوری که تمام واحدهای گازی نیروگاه ری در شش ماه دوم سال ۱۴۰۰ مورد بازدید و تعمیرات دوره ای قرار خواهند گرفت.

به گزارش نبض‌انرژی،وی با بیان اینکه مجموع واحدهای تعمیر شده و یا در دست تعمیر تاکنون به ۸ واحد رسیده است، گفت: این موضوع شامل تعمیرات ۴۰ درصد ظرفیت واحدهای نیروگاه ری از اواسط مهر ماه تاکنون است و تا پایان سال، تمامی واحدهای این نیروگاه مورد بازدید و تعمیرات قرار خواهند گرفت.

به گفته مدیر عامل نیروگاه ری، در حال حاضر نیز چهار واحد این نیروگاه به طور همزمان به دست کارشناسان و متخصصین نیروگاه ری در حال تعمیرات اساسی و اورهال هستند.

بادرستانی اظهار کرد: بازدید و تعمیرات پیشگیرانه هر ساله پس از پایان پیک تابستان با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری و استمرار تولید انرژی در پیک سال بعد توسط متخصصان این نیروگاه صورت می پذیرد.

به گفته وی از آنجایی که عمر اکثر تجهیزات بالا بوده و بازدهی تولید واحدها را تحت تأثیر قرار می دهد، با انجام به موقع تعمیرات پیش بینی شده و پیشگیرانه به میزان قابل توجهی افزایش طول عمر تجهیزات، کاهش معایب سیستم، کاهش حوادث غیر مترقبه و در نهایت تولیدی پایدار و حداکثری را شاهد خواهیم بود.

مدیر عامل نیروگاه ری اظهار کرد: در طول تعمیرات این واحدها فعالیت‌های مختلفی از قبیل دمونتاژ و تست و تعویض نازل های سوخت و محفظه های احتراق، انجام تست های مربوط به ژنراتور، بازدید کمپرسور، بازدید یاتاقان ها، بازدید و تعویض پره‌های متحرک و ثابت توربین، بازدید گیربکس، انجام تست‌های غیر مخرب بر روی روتور و پره‌های توربین، تصفیه فیزیکی روغن، تعویض فیلترها و … روی تجهیزات این واحدها صورت می گیرد