قیمت قیر؛ ۹ میلیون تومان در نظر گرفته شد
قیمت قیر؛ ۹ میلیون تومان در نظر گرفته شد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور وزرای راه و شهرسازی و نفت در جلسه این کمیسیون به منظور پاسخگویی به سوالات نمایندگان و همچنین بررسی وضعیت توزیع قیر رایگان به دستگاه های اجرایی خبر داد.

عبدالجلال ایری ضمن تشریح جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: دستور اول جلسه کمیسیون طرح سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس از وزیر راه و شهرسازی بود که وزیر با حضور در کمیسیون به سوالات نمایندگان پاسخ داد. عمده سوالات مطرح شده در خصوص تاخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه انتخابیه نمایندگان بود که وزیر راه نیز قول‌هایی برای رسیدگی به آنها داد. همچنین برخی از نمایندگان سوالاتی پیرامون وضعیت نامناسب حمل و نقل ریلی، هوایی و افزایش سرسام آور و بدون ضابطه بلیط هواپیما مطرح کردند.

به گزارش نبض‌انرژی،وی در ادامه اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی در این جلسه وضعیت ناوگان ریلی کشور را نامناسب ارزیابی کرد. طبق گفته وی خطوط ریلی کشور بیش از ۱۴ هزار کیلومتر بوده در حالی که تنها ۵۰۰ لوکوموتیو فعال با میانگین سنی حدود ۳۹ سال وجود دارد. از طرفی عمر لوکوموتیوها نیز ۴۰ سال بوده و در طول سال نیز حداکثر ۲۴ لوکوموتیو تولید می‌شود. لذا وضعیت نامناسبی در حوزه ناوگان ریلی کشور حاکم بوده که نیازمند توجه و برنامه ریزی بیشتری دارد. همچنین نمایندگان انتقاداتی در خصوص وضعیت گرانی بلیط هواپیما داشتند که وزیر راه علت آن را در کمبود هواپیما ارزیابی و تاکید کرد که برای قیمت بلیط هواپیما در جلسه هفته آینده شورای عالی هواپیمایی تصمیم گیری خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: دستور کار دوم کمیسیون بررسی وضعیت توزیع قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی با حضور وزرای نفت و راه بود. بر اساس قانون سهم وزارت راه و شهرسازی ۴۸ درصد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲۰ درصد، وزارت کشور یا سازمان شهرداری ها و دهیاری‌ها ۱۷ درصد، بسیج سازندگی ۶ درصد، آموزش و پرورش یا سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ۶ درصد و وزارت جهاد کشاورزی یا سازمان جنگل‌ها ۳ درصد از محل قیر رایگان است.