ترکیه ۶۰ میلیون بشکه ذخایر نفتی در ۲۰۲۱ اکتشاف کرده‌ است
ترکیه ۶۰ میلیون بشکه ذخایر نفتی در ۲۰۲۱ اکتشاف کرده‌ است
وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت ۹۹ اکتشاف ساحلی و حدود ۲۲۴ هزار متر حفاری طی ۹ ماه گذشته مجموع اکتشاف‌های نفتی ترکیه در سال جاری میلادی را به ۶۰ میلیون بشکه رسانده است.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از دیلی صباح، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه اعلام کرد این کشور 60 میلیون بشکه ذخایر نفتی در سال جاری میلادی کشف کرده و 26 اکتشاف جدید ساحلی داشته‌است.
فاتح دونمز در سخنرانی خود در مجلس ترکیه گفت از کشتی‌های داخلی برای تکمیل 15 حفاری دریایی به‌علاوه اکتشافات ساحلی استفاده شده‌است.
وی گفت:« 99 اکتشاف ساحلی و حدود 224 هزار متر حفاری طی 9 ماه گذشته انجام‌شده است».
وزیر انرژی ترکیه تاکید کرد علاوه‌بر اکتشاف در دریای سیاه که بزرگ‌ترین اکتشاف نفتی این کشور بوده‌، حدود 60 میلیون بشکه ذخایر نفتی هم در نتیجه 26 اکتشاف در سواحل ترکیه در 2021 به‌دست‌آمده است.
به‌این‌ترتیب، امنیت عرضه گاز طبیعی روسیه افزایش‌یافته و این کشور توانسته 22 درصد از افزایش مصرف خود در سال جاری میلادی را تامین کند.

مصرف داخلی گاز در ترکیه در سال جاری به رکورد 60 میلیارد مترمکعب می‌رسد یعنی 20 درصد بالاتر از تخمین‌های اولیه.بنابراین ترکیه مجبور شده از نیروگاه‌های گازی تعطیل‌شده خود برای جبران کمبود تولید برق استفاده کند.
دونمز اعلام کرد با توجه به سیاست کشور در تنوع منابع  عرضه و افزایش تعداد و ظرفیت نقاط ورودی گاز طبیعی و گاز طبیعی مایع به کشور و همچنین با توجه به تاسیسات زیرزمینی ذخیره گاز طبیعی که در حال حاضر سه‌چهارم آن‌ها پر شده‌است، در زمستان مشکلی برای عرضه گاز و برق نخواهند داشت.
افزایش بی‌سابقه تقاضا برای گاز طبیعی در سال جاری میلادی ترکیه را مجبور کرد تلاش‌های خود برای تمدید قراردادهای بلندمدتی که در زمستان منقضی می‌شوند را افزایش دهد.
ترکیه ماه گذشته امضای یک قرارداد سه‌ساله با آذربایجان برای تامین 11 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی را اعلام کرد.
همچنین انتظار می‌رود تصمیم ترکیه برای تامین یک‌چهارم مصرف گاز خود از 540 میلیارد مترمکعب ذخایر گاز طبیعی که در سال گذشته در دریای سیاه اکتشاف شده، دست این کشور را در مذاکرات باز بگذارد.