سرقت ٦میلیارد تومان تجهیزات شبکه برق در قزوین
سرقت ٦میلیارد تومان تجهیزات شبکه برق در قزوین
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 6میلیارد تومان از تجهیزات شبکه به سرقت رفته که هم موجب قطعی شبکه و هم آسیب به وسایل برقی مشترکان شده است.

به گزارش نبض‌انرژی،از قزوین؛ سعید بهادیوند چگینی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق که با حضور روح الله عباسپور، رجب رحمانی، فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در محل شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار شد؛ اظهارکرد: یکی از مهمترین چالش های شرکت توزیع نیروی برق مطالبات سنگین وصول نشده و کمبود اعتبارات است که اجرای طرح های توسعه و نوسازی را با مشکل مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بالغ بر 210 میلیارد تومان مطالبه از بخش های دولتی و خصوصی داریم که در صورت وصول آن می توانیم طرح های نوسازی شبکه فرسوده و افت و ضعف ولتاژ را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در تبیین مطالبات مورد اشاره، یادآورشد: 70 میلیارد تومان از مطالبات شرکت مربوط به صنایع استان به ویژه واحدهای فولادی، 50 میلیارد تومان بخش کشاورزی، 27میلیارد تومان بخش عمومی، 28 میلیارد تومان بدهی مشترکین تجاری و 36 میلیارد تومان هم بدهی مشترکین خانگی است.

وی در ادامه گفت: کمبود اعتبارات موجب شده فرسودگی شبکه تداوم یابد و نتوانیم به سرعت این مشکل را برطرف کنیم که امیدواریم بدهکاران نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

بهادیوند چگینی اظهارکرد: با کمک نمایندگان استان مدت دو ماه است که مشکل اعتبارات جاری برای پرداخت حقوق کارکنان این شرکت برطرف شده اما مدتی است با گلایه و انتقاد نیروهای شرکتی برای تبدیل وضعیت روبرو هستیم که انتظار دارند در کنار تعیین تکلیف ایثارگران، این افراد هم شامل تغییر وضعیت شوند.

وی افزود: درخواست جابجایی نیروهای شهرستانی به مرکز استان هم از دیگر موارد مورد مطالبه همکاران است که موجب شده است برای تامین نیرو در برخی مناطق از جمله شهرستان آوج با مشکل مواجه شویم.

بهادیوند چگینی تصریح کرد: سرقت تجهیزات شبکه برق از دیگر نگرانی های ما در شرکت توزیع نیروی برق است و از ابتدای سال تاکنون بیش از 6 میلیارد تومان از تجهیزات شبکه به سرقت رفته که هم موجب قطعی شبکه و هم آسیب به وسایل برقی مشترکان به ویژه مشترکین روستایی می شود و این پدیده به داخل شهر قزوین و حتی خیابان ها و معابر داخل شهر هم رسیده که نگران کننده است.

مدیرعامل شرک توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: در صورت دریافت و تخصیص اعتبارات لازم، این آمادگی در مجموعه برق استان وجود دارد که نسبت به اصلاح و بهینه سازی شبکه های فرسوده، رفع ضعف ولتاژ، جابجایی تیرها و پایه های برق به ویژه درروستاها در اسرع وقت اقدام شود.