واکنش ناوگروه نیروی دریایی ارتش به هجوم دزدان دریایی به نفتکش ایرانی
واکنش ناوگروه نیروی دریایی ارتش به هجوم دزدان دریایی به نفتکش ایرانی
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: کلیه شناورهای عبوری از جمله شناورهای خودی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در امنیت کامل در حال تردد هستند

در روزهای گذشته دزدان دریایی با پنج فروند قایق تندرو در خلیج عدن به نفت‌کش ایرانی هجوم برده و قصد ربایش این کشتی را داشتند که با واکنش سریع ناوگروه نیروی دریایی ارتش مواجه شدند.

به گزارش نبض‌انرژی،در همین ارتباط شهرام ایرانی گفت: ناوشکن البرز جمهوری اسلامی در محدوده خلیج عدن و محور مواصلاتی و تردد نفتکش‌های تجاری مشغول اسکورت دو فروند نفتکش بود که 5 فروند قایق دزد دریایی درواقع در قالب تروریست دریایی با آرایشی در صدد نزدیک شدن به نفتکش و صدمه به آن بودند که با اقدام به‌موقع و بهره‌گیری از تیم‌های تکاور موفق شدیم با عملیات و تیراندازی ایذائی قایق‌ها را به منطقه دورتری هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه توانستیم نفتکش‌ها را از منطقه خطر عبور دهیم، گفت: با این اقدام کلیه شناورهایی که در حال عبور هستند، اعم از خودی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در امنیت کامل در حال تردد هستند و تاکنون مورد خاص دیگری گزارش نشده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: پهلوگیری ناوگروه نیروی دریایی ارتش در بندر سلاله حامل پیام صلح و دوستی، برقراری امنیت در منطقه و همچنین آشنایی با فرهنگ‌ها و تحکیم روابط دریایی و نظامی کشورها است.