۸ وزیر دولت رییسی به مجلس می‌روند
۸ وزیر دولت رییسی به مجلس می‌روند
وزیران اطلاعات، راه و شهرسازی، نفت، ورزش و جوانان، کشاورزی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی و تعاون این هفته برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حاضر می‌شوند.

به گزارش نبض‌انرژی،کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه نشست‌های مشترکی را با وزیران دولت برگزار می‌کنند. در این چارچوب کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در نشست مشترکی بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها و علل خاموشی‌های برق در تابستان را با  حضور مسوولان مربوطه بررسی می‌کند.

کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس فردا لایحه موافقتنامه جمهوری اسلامی و سازمان آموزشی علمی و فرهنگی ملل متحد یونسکو درباره تاسیس مرکز منطقه آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا در پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی مهندسی زلزله پژوهشگاه تهران را بررسی قرار می‌کند. همچنین بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از دیگر برنامه‌های این کمیسیون است.

کمیسیون اجتماعی مجلس روز یکشنبه بررسی طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس را مورد بررسی قرار می‌دهد و  روز سه شنبه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی و رییس سازمان تامین اجتماعی برای توضیح برنامه‌ها و اولویت‌ها سازمان‌های متبوع خود در این کمیسیون حاضر می‌شوند.«سید حمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان روز چهارشنبه برای ضرورت بازنگری در قانون تسهیل ازدواج جوانان میهمان کمیسیون اجتماعی خواهد بود.

کمیسیون اقتصادی مجلس روز یکشنبه با دعوت از رییس کل بانک مرکزی سیاست‌های پولی و ارزی دولت سیزدهم و آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون بانک مرکزی را بررسی می‌کند. همچنین این کمیسیون روز دوشنبه در نشستی با رییس سازمان برنامه و بودجه سیاست‌های اقتصادی بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را بررسی می‌کند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه میزبان حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات خواهد بود و اعضای این کمیسیون در نشست مشترکی آخرین اخبار و تحولات منطقه را بررسی می‌کنند. همچنین در روز یکشنبه گزارش هیات اعزامی کمیسیون به منظور بازدید از مناطق مرزی استانهای آذربایجان شرقی و غربی مورد بررسی قرار می گیرد.

۸ وزیر دولت رییسی به مجلس می‌روند

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در روز یکشنبه پرونده‌های قضایی مرتبط با شورای اسلامی کشور و شهرداری‌ها را با حضور رییس دیوان عدالت اداری کشور را بررسی می‌کند.

کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه و سه شنبه مساله تامین سوخت زمستانی کشور را با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران مورد بررسی قرار می دهد.

«حجت‌الله عبدالملکی» وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی روز یکشنبه در کمیسیون برنامه و بودجه حضور می‌یابد تا عملکرد و وضعیت اعتبارات این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه آن را تشریح کند. این کمیسیون در روز سه‌شنبه ادامه رسیدگی به طرح انجام پروژه های ریلی با تئاتر و نفت را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در روز یکشنبه با دعوت از سرپرست وزارت آموزش و پرورش جهت گزارش نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کمیسیون صنایع و معادن روز یکشنبه بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو را با حضور «سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت و معدن و تجارت مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین در روز سه شنبه «عزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری  درباره حوزه‌های مرتبط با کمیسیون صنایع و معادن شرح گزارشی را ارائه می‌دهد.

کمیسیون عمران مجلس روز دوشنبه میزبان «جواد اوجی» وزیر نفت خواهد بود تا موضوع قیر رایگان در بودجه سال ۱۴۰۰ را بررسی کند. همچنین این کمیسیون در روز سه شنبه با دعوت از «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی درباره قانون جهش تولید مسکن  جلسه مشترکی را برگزار می‌کند.

کمیسیون فرهنگی مجلس روز سه‌شنبه با دعوت از «عزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری جهت بررسی برنامه‌های این وزراتخانه و استماع سخنان وزیر نشست هم اندیشی برگزار می‌کند.

کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس روز یکشنبه ادامه بررسی طرح ممنوعیت خروج مسوولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی بعد از اتمام مسوولیت کشور با سپری شدن مراحل قانونی و همچنین مشکلات قضایی و حقوقی با حضور رییس سازمان تعزیرات حکومتی مورد بررسی قرار می‌دهد.

کمیسیون کشاورزی روز سه شنبه میزبان «جواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی خواهد بود تا آخرین وضعیت نهاده‌های دامی و کشاورزی برای کشت پاییزه را بررسی کند. همچنین این کمیسیون روز یکشنبه کلیات طرح کاهش تولید کشاورزی و منابع طبیعی و کلیات طرح نحوه پرداخت غرامت خسارت دیدگان بیمه کشاورزی را بررسی می‌کند.