افزایش توان تخلیه و بارگیری محصولات پتروشیمی در بندر امام خمینی (ره)
افزایش توان تخلیه و بارگیری محصولات پتروشیمی در بندر امام خمینی (ره)
افزایش توان تخلیه و بارگیری محصولات پتروشیمی در بندر امام خمینی (ره) با اتکاء بر توان و تخصص نیرو‌های بومی امکان تخلیه و بارگیری محمولات حاوی فرآورده‌های صنایع پتروشیمی به وسیله باکت مکانیکی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) فراهم شد.

به گزارش نبض‌انرژی،عادل دریس با اشاره به بهره‌گیری از این امکان جدید تخلیه و بارگیری که با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی میسر شده است، گفت: در این شیوه تخلیه و بارگیری با استفاده از باکت‌های مکانیکی و حمل آن به وسیله کشنده (تک ماستر) امکان بارگیری کشنده‌ها در هر نوبت مراجعه به انبار تا ۳۰ تن افزایش پیدا می‌کند.
دریس افزود: باکت‌های مکانیکی با گنجایش ۱۰ تا ۱۵ تن امکان حمل ۲۰ تا ۳۰ تن محموله را در هر دستگاه کشنده فراهم کرده و در اثر آن ظرفیت بارگیری از محل نگهداری کالا در انبار‌های بندر و حمل تا پای کشتی و در نتیجه سرعت تخلیه و بارگیری ارتقاء خواهد یافت.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با اشاره به آغاز بهره‌گیری از این روش در بارگیری یکی از کشتی‌هایی که به تازگی به قصد صادرات محصولات پتروشیمی در این مجتمع بندری پهلو گرفته است، خاطرنشان کرد: با افزوده شدن تعداد تجهیزات حمل مکانیزه به ۶۰ دستگاه در آینده نزدیک توان تخلیه و بارگیری محصولات پتروشیمی بیشتر می‌شود.