وزارت نفت مجاز به تأمین اعتبار ماده اولیه قیر شد
وزارت نفت مجاز به تأمین اعتبار ماده اولیه قیر شد
وزارت نفت مجاز شد در ۶ ماهه نخست سال هم نسبت به اختصاص منابع مربوط به تأمین ماده اولیه قیر (VD) به پالایشگاه‌ها اقدام کند.

در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه، (۲۴ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی، ایرادات شورای نگهبان به طرح استفساریه بند (ز) تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور رفع شد.

به گزارش نبض‌انرژی،موضوع این استفساریه به شرح زیر است: با توجه به مفاد بند (ز) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور آیا وزارت نفت می‌تواند در ۶ ماهه نخست سال هم نسبت به اختصاص منابع مربوط به تأمین ماده اولیه قیر (VD) به پالایشگاه‌ها از محل عواید حاصل از جزء (۲) بند (ب) این تبصره به نسبت وصول آن اقدام کند؟

پاسخ بلی، وزارت نفت می‌تواند در ۶ ماهه نخست سال هم نسبت به اختصاص منابع مربوط به تأمین ماده اولیه قیر (VD) به پالایشگاه‌ها از محل عواید جز (۲) بند (ب) این تبصره به نسبت وصول آن برای انجام تکالیف قانونی مندرج در بند (ز) تبصره مذکور اقدام کند.

بنابراین گزارش، در جریان تصویب این طرح علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت، نسبت به عملکرد دولت در کوتاهی برای انجام این مهم، با توجه به اتمام فصل کاری و ۶ ماهه اول سال، انتقاد کرد.