نیروگاه برق بدون سوخت نیشابور به مرحله ساخت نیمه صنعتی رسید
نیروگاه برق بدون سوخت نیشابور به مرحله ساخت نیمه صنعتی رسید
نخستین نیروگاه برق بدون سوخت جهان در نیشابور به مرحله‌ ساخت نیمه صنعتی رسید.

مخترع این نیروگاه گفت: این نیروگاه در سال ۸۶ به عنوان نخستین نیروگاه تولید برق بدون سوخت جهان به شماره ۴۷۰۰۹ ثبت اختراع شده است.
غنمی افزود: این طرح در سال ۹۳ نمونه‌ی آزمایشگاهی اش نیز ساخته شده و در حال حاضر در حال ساخت نیمه صنعتی آن هستیم.

به گزارش نبض‌انرژی،وی اظهار داشت: گروه فنی و مهندسی ما پس از سال‌ها پژوهش و آزمایش بر روی روش‌های مختلف مکانیکی به برترین تکنولوژی یعنی استفاده از مکانیزم هیدرولیکی دست یافته است که به‌زودی انقلابی عظیم در زندگی بشری رخ خواهد داد.
این مخترع نیشابوری با اشاره به اینکه این نیروگاه برای تولید برق به هیچ سوختی نیاز ندارد اظهار داست: بر اساس این تکنولوژی، مقدار نیروی وارد شده به مجموعه اصلی توان متحرک الکتروموتور را تا سه برابر افزایش می‌دهد.
غنمی در ادامه افزود: با استفاده از این تکنولوژی یک ژنراتور سه برابر توان خود را به چرخش در می‌آورد و پس از دریافت خروجی از ژنراتور یک سوم نیرو برای ادامه روند تولید به ابتدای نیروگاه (موتورالکتریکی) برمی‌گردد و موجب ادامه حرکت مولد می‌شود و دو سوم مابقی پس از تفکیک وارد شبکه مصرفی می‌شود.
این مخترع نیشابوری با بیان اینکه این نیروگاه برای تولید برق به هیچ‌گونه سوختی نیاز ندارد و از ۱۰۰ کیلووات تا یک‌هزار مگاوات ساخته می‌شود افزود: تنها سوخت مصرفی آن تنها در زمان استارت اولیه آن است و این کار را میتوان با استفاده از برق باطری، برق شهری انجام داد و پس از استارت زدن منبع از آن جدا می‌شود و خود دستگاه شروع به تولید برق می‌کند.
غنمی تصریح کرد: گروه فنی و مهندسی شرکت با آزمایشات عملی خلاف قوانین موجود را اثبات کرده است که می‌توان از جمله آن‌ها به قانون نسبیت انیشتین، دوم ترمودینامیکی و سوم نیوتن اشاره کرد.
وی درباره مزایای این نیروگاه نسبت به نیروگاه‌های برق با سوخت فسیلی یا اتمی توضیح داد: در نیروگاه برق بدون سوخت، هیچ گونه سوختی مصرف نمی‌شود، آلودگی زیست محیطی یا خطرات احتمالی ندارد، بهای تمام شده آن ۱۰ درصد یک نیروگاه اتمی و ۳۰ درصد یک نیروگاه سوخت فسیلی است و زمین مورد نیاز برای ساختن آن ۲۰ درصد نیروگاه‌های قبلی است.
این صنعت‌گر نیشابوری افزود: این طرح هیچ‌گونه بار مالی ندارد و ما آماده ارائه تمام اطلاعات و تکنولوژی نهایی به دست آمده چه از طرق فرمول‌های علمی و چه به‌صورت ساخت نهایی هستیم.
غنمی درباره موفقیت‌های این طرح در جشنواره‌های جهانی و بین المللی افزود: کسب مدال طلا از جشنواره اختراعات جهانی لهستان، نقره و برنز از مسابقات چین و مدال طلا جشنواره بین المللی کیش بخشی از افتخارات این طرح است..
غنمی با بیان اینکه ساخت نیروگاه برق بدون سوخت نیازمند حمایت مسولان است گفت: گرچه ما برای ساخت این نیروگاه از کشور‌های امریکا، سوئد، آلمان، فرانسه و ایتالیا دعوت داشته ایم، اما به خاطر کشورمان و اینکه این نیروگاه برای نخستین بار در ایران ساخته شود همه‌ پیشنهاد ها‌ی خارجی را رد کرده ایم.
وی اظهار داشت: متاسفانه از سوی مسولان تا کنون هیچ حمایتی از ما نشده و ما با فروش خانه و هزینه شخصی در حال ساخت نیمه صنعتی این طرح هستیم.