مزیت تبادل نفت با یک میلیون خودرو برقی چین
مزیت تبادل نفت با یک میلیون خودرو برقی چین
در حال حاضر حدود 40 درصد ظرفیت تولید برق کشور در ساعت های کم باری یعنی ساعت حدود 11 شب تا 8 صبح به هدر می رود و در این زمان ها خودروهای برقی بهترین مشتریان خرید برق شبکه سراسری می باشند.

پیام نفت:

در حال حاضر حدود 1.5 میلیون خودرو در سیستم حمل و نقل عمومی درون شهری ایران فعالیت می کنند. این خودروها ضمن مصرف حدود سی میلیون لیتر بنزین در روز، اصلی ترین عامل آلودگی شهر ها خصوصا شهرهای بزرگ و تهران می باشند.
مصرف انرژی خودرو های برقی کمتر از خودروهای بنزین سوز است و هیچ آلودگی داخل شهر ها ایجاد نمی کنند. هزینه تعمیر و نگهداری این خودروها بسیار کم تر است زیرا بجای حدود سی هزار قطعه کمتر از چهار هزار  قطعه دارند. سرعت این خودرو ها معادل خودروهای بنزین سوز اما شتاب آنها چند برابر است.
این خودروها با یکبار شارژ بیش از 500 کیلومتر را طی می کنند.
بدون تردید تا ده سال آینده نیمی از خودروهای جهان برقی خواهند شد لذا ایران نیز نمی تواند این واقعیت بزرگ را نادیده بگیرد. با فراگیر شدن خودروهای برقی جرایم تولید کربن بر همه کشورها تحمیل خواهد شد و ایران نیز به عنوان یکی از کشورهایی که کربن زیاد خصوصا در حوزه حمل و نقل تولید می کند مشمول این جرایم سنگین بین المللی خواهد شد لذا هیچ گریزی از برقی نمودن خودروها در ایران وجود نخواهد داشت.
در حال حاضر حدود 40 درصد ظرفیت تولید برق کشور در ساعت های کم باری یعنی ساعت حدود 11 شب تا 8 صبح به هدر می رود و در این زمان ها خودروهای برقی بهترین  مشتریان خرید برق شبکه سراسری می باشند.
با افزایش تولید خودروهای برقی تقاضا برای خرید نفت کاهش خواهد یافت لذا قیمت نفت خام طی سال‌های آتی روند کاهشی خواهد یافت.
کشور چین جزو پیشرو ترین کشورهای جهان در تولید باتری وخودروهای برقی مدرن می باشد لذا پیشنهاد می شود طی قرارداد بلند مدت در قبال پول خرید نفت خام اایرا توسط چین (در قالب قرارداد مجزا از صادرات متداول نفت ایران،  ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری با خودروهای برقی جایگزین شوند.
سازمان تاکسی رانی موظف گردد تمامی ایستگاه های  تاکسی های درون شهری را به سیستم شارژ مجهز نماید. البته خودرو ها می توانند  شب ها درون منازل با برق شهری نیز شارژ شوند.
طرف چینی می بایست مکلف شود کارخانه مونتاژ خودرو های برقی را در ایران راه اندازی نماید و همچنین ظرفیت های لازم برای  برقی کردن خودروهای بنزینی موجود را نیز نصب و راه اندازی نماید.
با اجرای برنامه فوق چند هدف بزرگ زیر محقق خواهند گردید:
–  همه شهرها خصوصا شهرهای بزرگ از آلودگی شدید هوا و عواقب و امراض ناشی از آن نجات خواهند یافت
– ما قادر خواهیم شد نفتی را که در آینده مجبور می شویم به قیمت سی دلار بفروشیم اکنون با قیمت بالای 60 دلار بفروشیم
– ما خواهیم توانست روزانه 20 تا 30 میلیون لیتر بنزینی که صرفه جویی می شود را به کشورهای مختلف از جمله افغانستان و ترکیه و سایر کشورها صادر کنیم و روزانه ده میلیون دلار و سالانه 3.6 میلیارد دلار درآمد ارزی کسب نمائیم.