سقوط آزاد بهای طلا/ قیمت نفت به ثبات رسید
سقوط آزاد بهای طلا/ قیمت نفت به ثبات رسید
بهای نفت در بازار جهانی پس از چند هفته کاهش، شاهد ثبات نسبی بود.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای طلای سیاه در بازار انرژی شاهد ثبات نسبی بود.

بر این اساس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از سقوط ۲.۳ درصدی خود در معاملات روز گذشته، به قیمت ۶۹ دلار و ۳۴ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۴۳ سنت افزایش، ۶۶ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

به نظر می‌رسد ثبات امروز در قیمت نفت چندان ادامه دار نباشد. پیش بینی می‌شود افزایش نگرانی‌ها از گسترش همه گیری نوع دلتا کرونا در کشور‌های جهان و نیز اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور‌های بزرگ از جمله چین تاثیر خود را در روز‌های آینده بر بازار نفت بیش از پیش نمایان کند.

چین روز گذشته از افزایش موارد ابتلا به ویروس دلتا کرونا در این کشور خبر داد. چین نخستین کشوری بود که توانسته بود در ماه‌های اخیر میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا را به صفر برساند. حالا با اجرای دوباره محدودیت‌های کرونایی در این کشور ظرفیت حمل و نقل‌های داخلی و خارجی چین تا بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته و بسیاری از پرواز‌ها به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است.

بهای طلا نیز امروز در بازار‌های آسیا با کاهش ۴.۴ درصدی مواجه شد اما با بازگشایی بازار نیویورک تا حدی از این کاهش جبران شد. هر اونس طلا امروز در بازار‌های جهانی به قیمت ۱۷۲۸ دلار و ۴ سنت معامله شد که کمترین میزان خود در ۴ ماهه اخیر است. قیمت هر اونس طلا در بازار فلزات گرانبهای آمریکا نیز با ۱.۹ درصد کاهش با ۱۷۲۹ دلار و ۳۰ سنت رسید.

نگرانی‌ها از شیوع مجدد کرونا در کشور‌های جهان و نیز برخی تنش‌های سیاسی تاثیرات زیادی بر بازار‌های جهانی نفت و طلا داشته است. تحلیلگران معتقدند این روند نزولی تا زمان کنترل نسبی همه گیری و آرام شدن منازعات سیاسی در جهان ادامه داشته باشد.