قطع آب مشترکان پرمصرف تهرانی از دستور کار خارج شد
قطع آب مشترکان پرمصرف تهرانی از دستور کار خارج شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با مشارکت مردم و کاهش روزانه ۲۰۰ هزار مترمکعبی مصرف آب در پایتخت، قطع آب مشترکان پرمصرف از دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان تهران خارج شد.

به گزارش نبض‌انرژی،از وزارت نیرو، “محمدرضا بختیاری” ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت مسئولانه شهروندان تهرانی در مدیریت مصرف درست آب، افزود: اخطار‌های متعدد شرکت آب و فاضلاب استان تهران از ابتدای تیرماه برای اولین بار سبب کاهش مصرف بین مشترکان پرمصرف و بدمصرف شده است و امیدواریم این روند در آینده نیز تداوم داشته باشد؛ چراکه امسال منابع آبی در شرایط نامناسبی هستند و اگر این همراهی و همدلی شهروندان ادامه نداشته باشد، تامین آب شرب در تهران با معضلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

بختیاری ادامه داد: مصرف آب شرب تهران از سه میلیون و ۷۶۹ هزار مترمکعب در هشتم مرداد سال ۹۹ به سه میلیون و ۵۷۲ هزار متر مکعب در هشتم مرداد ۱۴۰۰ کاهش یافته است که این یعنی میزان مصرف مشترکان بدمصرف و پرمصرف استان تهران ۱۲ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این کاهش مصرف درحالی است که دمای هوای تهران سه درجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته گرم‌تر شده است، گفت: ۲۰۰ هزار مترمکعب کاهش مصرف معادل مصرف آب شرب برای یک شهر ۸۰۰ هزار نفری است و این موضوع در تاریخ مصرف آب شرب در تهران بی‌سابقه است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به رشد یک درصدی مصرف آب استان تهران در سال جاری گفت: این موضوع نشان می‌دهد بیشتر شهروندان تهرانی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، زیرا به طور متوسط هرساله استان تهران با 2.5 درصد افزایش رشد مصرف آب نسبت به افزایش جمعیت مواجه بوده است.

بختیاری ادامه داد: به‌رغم اینکه اکثر مشترکان تهرانی الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند، اما بخش کمی از آنان معادل پنج درصد مشترکانی هستند که به شیوه‌های قبلی مصرف ادامه می‌دهند و مصرف بالایی دارند.

بختیاری با اشاره به اینکه امسال خشک‌ترین سال آبی در ۵۰ سال اخیر کشور است، ادامه داد: در تهران بارش‌ها کمتر از ۳۰۰ میلی‌متر بوده که این رقم در مدت مشابه سال قبل معادل ۴۴۰ میلی‌متر ثبت شده و این یعنی ۳۰ درصد کاهش بارش در استان تهران رخ داده است.

به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران، سد‌های پنجگانه استان تهران هم اکنون با ۳۸۰ میلیون متر مکعب کاهش مواجه هستند که این یعنی ما هم اکنون ۳۰ تا ۳۵ درصد از ذخایر سد‌ها را از دست داده‌ایم.