وضعیت فعلی نیروگاه های کشور چگونه است؟
وضعیت فعلی نیروگاه های کشور چگونه است؟
مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکین توانیر در خصوص وضعیت فعلی نیروگاه های کشور توضیحاتی را ارائه داد.

یاقوتی مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکین توانیر در برنامه تلویزیونی گفت: با توجه به کاهش به طور میانگین ۳ درجه‌ای دما در کشور، مصرف برق حدود ۳ هزار مگاوات کاهش یافته است.

به گزارش نبض‌انرژی،او ادامه داد: در واقع هنوز روز‌های گرم سال را طی می‌کنیم و خوشبختانه وضعیت دمایی در کشور تا حدودی تعدیل شده است که نسبت به روز‌های گذشته مصرف برق کاهش پیدا کرده است.

یاقوتی در مورد نحوه محاسبه هزینه برق مشترکین پر مصرف افزود: با افزایش ۵ برابری مصرف، قبض برق ۴۲ برابر گران‌تر صادر می‌شود.

این مقام مسئول افزود: متاسفانه هفته گذشته رکورد ۶۵ هزار مگاوات برق در کشور شکسته شد،گرمای هوا برنامه ریزی‌های ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل امور مشترکین توانیر بیان کرد: برای روشنایی برخی از فروشگاه‌ها به خصوص لوستر فروشی‌ها با صنوف جلساتی برگزار شده است تا بتوانیم از روشنایی‌های بی مورد جلوگیری کنیم و همچنین در این زمینه برخورد‌هایی انجام می‌شود.

او گفت: سالانه مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند ۷ درصد به قبوض برق آن‌ها اضافه می‌شود؛ در حال حاضر ما ۳۷ میلیون مشترک خانگی داریم پس اگر مشترکی در ماه قبض برق آن کمتر یا ۳۰۰ کیلووات باشد ۷ درصد رشد مصرف باید داشته باشد.

مدیرکل امور مشترکین توانیر تصریح کرد: اگر مشترکی از ۳۰۰ کیلووات برق بیشتر مصرف کند، نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد رشد برق داشته است، بنابراین اصول ما این است که مشترکان کم مصرف ۷ و مشترکان پرمصرف رقم‌های بالاتری را پرداخت کنند.

یاقوتی در پایان گفت: عامل اصلی قطعی برق توان تولید است نه فرسودگی البته فرسودگی هم بخشی را شامل می‌شود، ولی مصرف بالا هم در این زمینه دخیل است.