احتمال افزایش قیمت نفت عربستان برای دومین ماه متوالی
احتمال افزایش قیمت نفت عربستان برای دومین ماه متوالی
منابع تجاری پیش بینی می کنند عربستان قیمت انواع نفت خود برای فروش به مشتریانش در آسیا در ماه سپتامبر را برای دومین ماه متوالی افزایش دهد.

به گزارش نبض‌انرژی،رویترزبه نقل از منابع تجاری نوشت انتظار می رود عربستان قیمت انواع نفت هود برای فروش به مشتریانش در آسیا در ماه سپتامبر (شهریور) را برای دومین ماه متوالی افزایش دهد.

بر اساس نظرسنجی رویترز از منابع در 6 پالایشگاه آسیایی، احتمال قیمت رسمی نفت سبک عربستان پس از رسیدن به بالاترین رقم در ماه  آگوست، به طور متوسط 36 سنت در هر بشکه افزایش یابد. تقاضا برای نفت سبک در آسیا بالا رفته است چراکه حاشیه سود بالایی برای بنزین و نفتا دارد.

یکی از این منابع گفت عرضه نفت های مدیوم سنگین احتمالا بهبود می یابد و این امر عربستان را بر آن می دارد تا قیمت این نوع نفت هایش را با هدف رقابتی ماندن کاهش دهد اما منابع دیگر نیز انتظار دارند که این دو نوع نفت عربستان نیز افزایش قیمت داشته باشند اما این افزایش قیمت کمتر از نفت سبک این کشور خواهد بود.

کاهش تولید اوپک پلاس سبب شده است تا قیمت نفت در جهان افزایش یابد.

آمارهای اولیه موسسه ریفینیتیو نشان می دهد صادرات نفت عربستان در ماه جولای روزانه 6.6 میلیون بشکه بوده است که 11.8 درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است و کمی کمتر از حجم صادرات ماه جولای 2019 یعنی پیش از شروع همه گیری است.

معمولا قیمت رسمی نفت فروشی عربستان در پنج هر ماه منتشر می شود و روند قیمتی نفت ایران، کویت و عراق را تعیین می کند و بر قیمت بیش از 12 میلیون بشکه نفت که در روز به سوی آسیا روانه می شوند، تاثیر می گذارد.

شرکت ملی نفت عربستان یعنی آرامکو، قیمت نفت خام خود را بر اساس پیشنهادهای مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود در ماه گذشته و بر اساس سود و قیمت تولید تعیین می کند.