ورود مصرف برق به کانال ۶۰ هزار مگاواتی؛ خاموشی‌ها در راهند
ورود مصرف برق به کانال ۶۰ هزار مگاواتی؛ خاموشی‌ها در راهند
مصرف برق کشور همزمان با افزایش دمای هوا از مرز هشدار عبور کرده و به محدوده خطر وارد شده است که تداوم آن احتمال افزایش خاموشی‌ها را دوچندان می‌سازد، اما راهکار برون رفت از این مرحله خیلی ساده و آسان است خاموش کردن حتی یک لامپ اضافه کارساز است.

 امسال که یکی از خشک‌ترین سال‌های ۵۰ سال اخیر است با گرمای شدید هوا ناشی از تغییرات اقلیمی نیز همراه شده به طوری که از همان فروردین ماه گرمای زودرس خود را به کشورمان تحمیل کرد.

افزایش دمای هوا منجر به بالاتررفتن میزان برق در کشور شده است به گونه‌ای که براساس تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران روز گذشته در ساعت ۱۲ و ۴۶ دقیقه مصرف برق به رقم ۶۰ هزار و ۶۰۱ مگاوات رسید .

به گزارش نبض‌انرژی،این میزان مصرف درحالی اتفاق افتاد که میزان ذخیره نیروگاه‌های کشور ۴۳۷ مگاوات بودو میزان تولیدکلی برق  ۵۴ هزارمگاوات است که نشان از ناترازی عرضه و تقاضای برق است.

تداوم ناترازی عرضه و تقاضای برق می‌تواند خاموشی‌های گسترده را به همراه داشته باشد.

روند مصرف برق در بازه زمانی عصرگاهی روزگذشته نیز به رقم کم سابقه ۵۷ هزار و ۳۳۹ مگاوات رسید و این درحالی است که پارسال و در زمان مشابه رقم مصرف ۵۲ هزار و ۴۰۳ مگاوات بوده است.

بررسی روند مصرف برق در ساعت ۱۲ و ۴۶ دقیقه با زمان مشابه آن در سال گذشته که ۵۱ هزار و ۱۸۱ مگاوات بوده نشان از افزایش مصرف بیش از ۹ هزار مگاواتی دارد.

روز گذشته پایگاه اطلاع رسانی شرکت مادرتخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، این شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به پیش بینی افزایش دما در اغلب نقاط کشور و تداوم آن تا پایان هفته جاری، همچنین محدودیت‌های ایجاد شده در بخش تولید به دلیل تعمیرات واحد نیروگاه بوشهر که تا آخر هفته به طول می انجامد، از هموطنان درخواست می‌کنیم برای کمک به تامین برق و جلوگیری از بروز خاموشی به ویژه در این شرایط،  نسبت به کاهش مصرف برق خود در فاصله ساعت های ۱۲ تا ۱۸ اقدام کنند.

توانیر در اطلاعیه خود از مردم برای رعایت تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی، استفاده از نور طبیعی روز و خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، بخارشور، لباسشویی، ظرفشویی و… در ساعت گرم روز (۱۲ تا ۱۸)  تقاضای همکاری کرده است.