۲ اکتشاف بزرگ نفت و گاز در شمال غرب چین
۲ اکتشاف بزرگ نفت و گاز در شمال غرب چین
دو منبع نفتی بزرگ هر کدام با ظرفیت یک میلیارد تن نفت شیل در میادین نفتی فومان و حوزه نفتی اوردوس در شمال غرب چین اکتشاف شده است.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از راشا تودی، شرکت ملی نفت چین اعلام کرد دو منبع جدید با ظرفیت 2 میلیارد تن نفت و گاز شیل در این کشور اکتشاف شده است.

یکی از این چاه‌ها در میدان نفتی فومان، یکی از اصلی‌ترین مناطق تولید نفت خام در حوزه تاریم در شمال غرب منطقه شینجیانگ چین کشف شده و احتمالاً حامل یک میلیارد تن ذخایر عمیق نفت و گاز است.

این منبع نفتی در عمق حدود 8500 متری اکتشاف شده که عمیق‌ترین تولید نفت و بزرگترین اکتشاف نفتی در این منطقه طی یک دهه گذشته است. انتظار می رود سالانه 4 میلیون تن نفت و 1.4 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی قبل از 2025 از این منبع استخراج شود.

این میدان نفتی یکی از سخت‌ترین مناطق چین برای حفاری است چون بیشتر ذخایر آن در عمق بیشتر از 8 هزار متری از سطح زمین قرار دارند. پس از اکتشاف این میدان در 2015، تولید سالانه در این منطقه از 30000 تن به 1.52 میلیون تن در 2020 رسیده است. تخمین زده می‌شود دو میلیون تن نفت از ابتدای 2021 از این منطقه استخراج شده باشد.

چاه نفتی دیگر در حوزه اوردوس که آن هم در شمال غرب چین قرار دارد اکتشاف شده و احتمالاً حاوی یک میلیارد تن نفت شیل است. به این ترتیب این میدان نفتی تبدیل به بزرگترین میدان نفت شیل چین می‌شود.

این منبع نفتی که توسط شرکت چانگ کینگ، یکی از شعبه‌های شرکت ملی نفت چین اکتشاف شده یکی از چندین اکتشاف بزرگ طی سه سال گذشته است. این شرکت دو سال پیش 359 میلیون تن نفت شیل در منطقه کینگ چنگ در شمال غرب استان گانسو اکتشاف کرد