چین به جمع خریداران سهام شرکت خط لوله نفت آرامکو پیوست
چین به جمع خریداران سهام شرکت خط لوله نفت آرامکو پیوست
کنسرسیومی به رهبری شرکت آمریکایی EIG گلوبال انرژی و با حضور چین، شرکت مبادله امارات و شرکت مدیریت سرمایه سامسونگ، ۴۹ درصد از سهام شرکت خط لوله نفت آرامکو را طی یک قرارداد ۱۲.۴ میلیارد دلاری در اختیار گرفته است.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از بلومبرگ، صندوق جاده ابریشم چین و شرکت‌سرمایه‌گذاری حسنا تحت کنترل دولت عربستان، به گروهی پیوستند که 12.4 میلیارد دلار در خط لوله‌های نفت شرکت آرامکو سرمایه‌گذاری می‌کند.

این کنسرسیوم به رهبری شرکت آمریکایی EIG گلوبال انرژی، قراردادی برای در اختیار گرفتن 49 درصد از سهام شرکت خط لوله نفت آرامکو امضا کرده است. این شرکت یک شعبه جدید از شرکت آرامکو است. این گروه سرمایه‌گذاری شامل شرکت سرمایه‌گذاری مبادله امارات و شرکت مدیریت سرمایه سامسونگ هم می‌شود. امارات به همراه عربستان یکی از اصلی‌ترین اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت است.

این شعبه از شرکت آرامکو حق دریافت عوارض نفت منتقل شده از طریق شبکه خط لوله نفت خام آرامکو را به مدت 25 سال در اختیار دارد. آرامکو بزرگترین تولید کننده نفت دنیاست که 51 درصد از باقی سهم این شرکت را در اختیار خواهد داشت.

آرامکو همچنین به دنبال کسب درآمد از قرارداد مشابهی برای خط لوله‌های گاز طبیعی خود است. این صندوق جدید به آرامکو کمک می‌کند 75 میلیارد دلار سود سالانه خود را که بیشتر آن به دولت می‌رسد حفظ کند.