کاهش ۲۱ درصدی واردات نفت چین از عربستان
کاهش ۲۱ درصدی واردات نفت چین از عربستان
واردات نفت چین از عربستان در ماه گذشته میلادی با ۷.۲ میلیون تن، ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته میلادی کاهش یافته است.چین همچنان به طور رسمی هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از رویترز، اطلاعات گمرک نشان می‌دهد واردات نفت چین از عربستان 21 درصد در ماه مه نسبت به سال گذشته میلادی کاهش یافته ولی عربستان همچنان برترین عرضه کننده نفت به چین برای نهمین ماه متوالی بوده است.

واردات نفت چین از عربستان در ماه گذشته میلادی 7.2 میلیون تن معادل 1.69 میلیون بشکه در روز گزارش شده است.این رقم در ماه آوریل 6.47 میلیون تن و در ماه مه 2020 برابر با 9.16 میلیون تن بوده است.

واردات چین از روسیه، دومین عرضه کننده نفت به این کشور هم با 5.44 میلیون تن معادل 1.28 میلیون بشکه در روز، نسبت به ماه قبل کاهش داشته است.

کاهش واردات چین از این دو صادرکننده بزرگ دنیا همگام با کاهش 15 درصدی کل واردات نفت خام این کشور بوده است.

واردات چین از امارات هم 25 درصد نسبت به سال قبل پایین آمده است.

اطلاعات گمرک برای پنجمین ماه متوالی واردات صفر نفت را از ایران نشان می‌دهد.در این بین، واردات این کشور از مالزی با 3.6 درصد افزایش سالانه، 1.04 میلیون تن گزارش شده است. برخی تاجران عقیده دارند مالزی محل انتقال کشتی به کشتی نفت خام سنگین ونزوئلاست.

اطلاعات رسمی هیچ وارداتی را از کاراکاس از اکتبر 2019 نشان نمی‌دهد ولی تحلیلگران عقیده دارند نفت ونزوئلا با عنوان نفت مالزی وارد چین شده است.

واردات نفت چین از آمریکا هم به 1.07 میلیون تن رسیده است یعنی حدود دو برابر بیشتر از سال گذشته میلادی.