معاون نخست وزیر روسیه وضعیت بازار نفت را باثبات خواند
معاون نخست وزیر روسیه وضعیت بازار نفت را باثبات خواند
معاون نخست وزیر روسیه با اشاره به افزایش میزان تقاضا، وضعیت بازار جهانی نفت را در حال متعادل شدن ارزیابی کرده و گفت: اوضاع اقتصادی جهان نیز با توجه به گسترش واکسیناسیون، در حال بهبودی است.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از خبرگزاری «نووستی»، الکساندر نوواک” معاون نخست وزیر و مسئول سیاست انرژی روسیه شب گذشته در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که قیمت نفت طی چند ماه اخیر ثبات پیدا کرده و این مسئله گویای برقراری توازن در وضعیت بازار جهانی نفت است.

وی گفت: «قیمت‌هایی که ما در حال حاضر در بازار جهانی نفت شاهد هستیم، تقریباً طی چند ماه گذشته باثبات بوده و این به منزله آن است که میزان تقاضا به تدریج در حال رشد و حجم تولید افزایش می‌یابد و بدین ترتیب، وضعیت بازار نفت در حال متعادل شدن است.»

نوواک یادآور شد که “اوپک پلاس” شاهد تمایل به سمت احیای استفاده از نفت و فرآورده‌های نفتی در سراسر جهان، به لطف از سر گیری حمل و نقل‌های بین المللی است.  البته به عقیده وی، با وجود این خطر غیرقابل پیش بینی بودن همچنان در بازار نفت حفظ شده و باید این مسئله مورد توجه قرار بگیرد.

معاون نخست وزیر روسیه همچنین روز سه‌شنبه در نشست وزیران کشورهای مشارکت کننده در چارچوب “اوپک پلاس” اعلام کرد که وضعیت واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در جهان بهتر شده و بدین ترتیب می‌توان از عادی شدن تدریجی وضعیت اقتصادی جهان صحبت کرد.

نوواک همچنین ابراز امیدواری کرد که “اوپک پلاس” بتواند در خصوص ادامه هماهنگی‌ها در زمینه میزان استخراج نفت به توافق دست یابد.