افزایش ۶ درصدی گازرسانی به نیروگاه‌های خراسان رضوی در سال ۹۹
افزایش ۶ درصدی گازرسانی به نیروگاه‌های خراسان رضوی در سال ۹۹
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳ میلیارد و ۶۷۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در این استان مصرف شده است گفت: در سال ۹۹ در تمام حوزه‌ها به غیر از حمل و نقل شاهد افزایش مصرف هستیم.

حسن افتخاری در خصوص مصرف گاز طبیعی در سال ۹۹ اظهار کرد: در  سال ۹۸ میزان مصرف گاز طبیعی استان ۱۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون مترمکعب بود که این رقم در سال ۹۹ با ۶ و نیم درصد افزایش به ۱۳ میلیارد و ۶۷۰ میلیون مترمکعب رسید.

وی افزود: سه میلیارد و ۱۳۹ میلیون مترمکعب معادل ۲۳ درصد از مجموع گاز مصرفی استان در سال گذشته تحویل بخش نیروگاهی شد که این رقم نسبت به سال ۹۸، ۶.۲ افزایش داشته است.

به گزارش نبض‌انرژی،مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: در سال گذشته، در بخش خانگی، عمومی و تجاری استان هفت میلیارد و ۸۶۱ میلیون مترمکعب و در بخش حمل و نقل هم ۷۴۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف شده است.

افتخاری با اشاره به اینکه «در سال ۹۹ در تمام حوزه‌ها به غیر از حمل و نقل افزایش مصرف را شاهد بوده ایم» ادامه داد: در سال گذشته تعداد مشترکین گاز استان فقط ۵ درصد افزایش داشته و این در حالی است که در برخی از ماه‌های سال شاهد افزایش ۱۵.۶ درصدی مصرف در بخش خانگی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بوده‌ایم.

وی با تاکید بر بلندمرتبه سازی‌ها و چرخش جمعیتی در مشهد خاطر نشان کرد: بیشترین حجم مصرف گاز طبیعی استان در سال ۹۹ با چهار میلیارد و ۵۹۹ میلیون مترمکعب معادل ۳۳ درصد کل گاز مصرفی خراسان رضوی در بخش خانگی، عمومی، تجاری و صنایع جزء مشهد به ثبت رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: با تلاش و کوشش شبانه روزی و برنامه ریزی درست و صحیح، جریان گاز طبیعی بخش خانگی و عمومی استان در سال گذشته همانند سال های قبل از آن به ‌صورت ۱۰۰درصد پایدار بود.

 

ایسنا