سد رمشت به بهره برداری رسید
سد رمشت به بهره برداری رسید
همزمان با اولین روز از دهه مبارک فجر سد رمشت و شبکه آبیاری و زهکشی آن با حضور معاون وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

به گزارش نبض‌انرژی،پیش از ظهر امروز و همزمان با ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی در قالب هفته سی و نهم پویش «هر هفته_الف_ب_ایران» پروژه سد مخزنی رمشت و شبکه آبیاری و زهکشی آن به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان در حاشیه بهره برداری از این طرح اظهار کرد: برای این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و با افتتاح آن تعداد سدهای کردستان به ۱۹ مورد رسید.

آرش آریانژاد افزود: سد رمشت از نوع خاکی همگن بر روی رودخانه رمشت از سرشاخه‌های سیروان اجرا شده است و حجم مخزن آن ۵.۸ میلیون مترمکعب است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این سد از سال ۸۸ شروع شده و هدف از اجرای آن تأمین آب شرب شهر موچش و اراضی پایین دستی در روستاهای رمشت، مارنج و محمدآباد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان اظهار داشت: همچنین امروز ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی سد رمشت با تحت پوشش قراردادن ۵۶۳ هکتار از اراضی روستاهای رمشت، مارنج و محمد آباد و اشتغال زایی مستقیم برای ۵۰۰ نفر به بهره برداری رسید.

آریانژاد در ادامه سخنان خود از افتتاح شبکه آبیاری و زهکشی سد گاران، تصفیه‌خانه آب سقز و تصفیه‌خانه فاضلاب کامیاران به عنوان دیگر طرح‌هایی نام برد که امروز با دستور رئیس جمهور و با حضور معاون وزیر نیز در استان به بهره برداری رسید.

وی افزود: برای نواحی عمرانی یک و دو طرح آبیاری و زهکشی سد گاران ۱۳۲ میلیارد تومان هزینه شده است و هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان اعلام کرد: فاز نخست تصفیه خانه آب شرب سقز با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر پروژه‌ای بود که امروز به بهره برداری رسید.

آریانژاد خاطرنشان کرد: هدف از اجرای آن، انتقال و تصفیه آب خام ذخیره شده در پشت دریاچه سد چراغ ویس به میزان ۳۳ میلیون مترمکعب در سال برای تأمین آب شرب ۱۴۰ هزار نفری شهر سقز تا افق ۱۴۲۵ است.

وی افزود: امروز همچنین طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کامیاران با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که با افتتاح این پروژه جمعیت ۸۷ هزار نفری شهر کامیاران زیر پوشش قرار گرفت و تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب در استان به ۱۰ واحد افزایش یافت.

خبرگزاری مهر