ماجرای دردسرساز قبض ۴۰ میلیاردی برای استخراج بیت کوین
ماجرای دردسرساز قبض ۴۰ میلیاردی برای استخراج بیت کوین
در روزهای اخیر قبض برقی در فضای مجازی و رسانه ای کشور منتشر شد که نشان می داد یک تولیدکننده رمز ارز بیش از 40 میلیارد تومان بدهی بابت مصرف برق دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر قبض برقی در فضای مجازی و رسانه ای کشور منتشر شد که نشان می داد یک تولیدکننده رمز ارز بیش از 40 میلیارد تومان بدهی بابت مصرف برق دارد؛ اما این همه ماجرا نبود.

رضا گلوی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایران و چین که قبض جنجالی به نام این شرکت صادر شده، از یک اشتباه در درج نام شرکت در این قبض خبر داد و گفت: قبض برق آبان ماه گروه توسعه سرمایه گذاری ایران و چین(شرکت سهامی خاص) به شماره شناسه ملی 14006645955 با نام کامل این شرکت صادر نشده و اشتباها به نام شرکت سرمایه گذاری ایران و چین صادر شده است.

وی ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری ایران و چین دارای شماره شناسه ملی 10980226280 بوده و شرکتی با مسئولیت محدود و ثبت کیش است.

گلوی در ادامه اظهار کرد: با وجود این تشابه اسم میان دو شرکت هیچ گونه همکاری، نسبت، قرابت و مشارکتی بیان آنها وجود ندارد و سهامداران این دو شرکت کاملا متفاوت از یکدیگر هستند.

وی گفت: با بروز قطعی‌های متعدد برق طی روزهای اخیر در نقاط مختلف کشور و مطرح شدن تأثیر فعالیت مجاز و غیرمجاز استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال و انتشار قبضی منتسب به فعالیت مزرعه‌ مجاز استخراج ارزهای دیجیتال شهرستان رفسنجان در شبکه های اجتماعی با نام شرکت سرمایه گذاری ایران و چین، چالش های متعددی ایجاد کرده و روند فعالیت های این شرکت را تحت شعاع خود قرار داده است.

قبض برق صادره از سوی شرکت برق منطقه ای کرمان به مبلغ 406.876.800.000 ریال که به نام شرکت سرمایه گذاری ایران و چین صادر شده در اصل متعلق به شرکت دیگری به نام شرکت گروه توسعه سرمایه گذاری ایران و چین با شماره شناسه ملی 14006645955 بوده که در زمینه استخراج بیت کوین در ایران فعالیت می کند.

صنعت برق ایران ,

طبق اعلام شرکت سرمایه گذاری ایران و چین، این شرکت که قبض برق مذکور اشتباها به نام آنها صادر شده در زمینه های دیگری از جمله فعالیت های بازرگانی و سرمایه گذاری با شناسه ملی 10980226280 در ایران فعالیت می کند و انتشار این قبض برق اعتراض این شرکت را به دنبال داشته است.

حال آنکه این دو شرکت هیچگونه ارتباطی با یکدیگر نداشته و عدم درج نام کامل شرکت استخراج کننده بیت کوین در قبض مذکور تبعات متعددی برای شرکت سرمایه گذاری ایران و چین به دنبال داشته است. از همین رو این شرکت طی نامه ای به شرکت برق منطقه ای کرمان خواستار شفاف سازی در این زمینه و اصلاح نام مشترک بهره بردار شده است.

از طرفی طی روزهای گذشته و پس از انتشار این قبض برق جنجالی شرکت برق منطقه ای کرمان اطلاعیه ای در خصوص این مشترک منتشر کرد که در آن اطلاعیه نیز همان اشتباه مندرج در قبض تکرار شده و نام مشترک اصلاح نشده بود. این در حالی است که انتظار می رود این شرکت با اعلام نام دقیق شرکت گروه توسعه سرمایه گذاری ایران و چین به عنوان مشترک بهره بردار مزرعه استخراج ارز دیجیتال شفاف سازی لازم را انجام دهد.

در همین زمینه رضا گلوی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایران و چین که نام شرکت متبوعش به اشتباه در این قبض برق منتشر شده با ارسال نامه ای به شرکت برق منطقه ای کرمان خواستار اطلاع رسانی دقیق و انجام اصلاحات لازم شده است.

صنعت برق ایران ,