رئیس موسسه تحقیقات آب گفت: هدف از طراحی سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب برای مدیریت مخازن سدها، تولید، تحلیل و ایجاد دسترسی برخط به داده‌ها و اطلاعات، پایش و پیش‌بینی بارش و سیلاب در رودخانه‌ها و مخازن کشور برای بخش مدیریت سیلاب وزارت نیرو است. به گزارش نبض‌انرژی،پروژه سازوکار سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب برای […]

رئیس موسسه تحقیقات آب گفت: هدف از طراحی سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب برای مدیریت مخازن سدها، تولید، تحلیل و ایجاد دسترسی برخط به داده‌ها و اطلاعات، پایش و پیش‌بینی بارش و سیلاب در رودخانه‌ها و مخازن کشور برای بخش مدیریت سیلاب وزارت نیرو است.

سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب برای مدیریت مخازن سدها افتتاح شد

به گزارش نبض‌انرژی،پروژه سازوکار سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب برای مدیریت مخازن سدها در قالب هفته سی‌وپنجم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو رونمایی شد.

در همین راستا، محمدرضا کاویان‌پور، رئیس موسسه تحقیقات آب با ارائه گزارشی از جزئیات این سامانه گفت: سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب از سه بخش زیرسیستم پایش، زیرسیستم تصمیم‌سازی و زیرسیستم تحلیل تشکیل شده و به منظور جمع‌آوری داده‌ها برای مدیریت مخازن سدها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

* سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب برای مدیریت مخازن سدها افتتاح شد

کاویان‌پور، با اشاره به اهداف طراحی این سامانه تاکید کرد: بر این اساس، هدف از طراحی این سامانه کشوری تولید، تحلیل و ایجاد دسترسی برخط به داده‌ها و اطلاعات، پایش و پیش‌بینی بارش و سیلاب در رودخانه‌ها و مخازن کشور برای بخش مدیریت سیلاب وزارت نیرو است.

رئیس موسسه تحقیقات آب در تشریح خروجی‌های سامانه‌ افتتاح شده، بیان کرد: از خدمات سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب می‌توان به ارائه مستمر و برخط خدمات به بیش از ۲۰۰ کاربر از مجموعه‌های مختلف وزارت نیرو، پایش نتایج پیش‌بینی‌ها و تهیه و ارسال پیام‌های احتمال وقوع سیلاب به مراجع ذی‌ربط در وزارتخانه و بروز‌رسانی مستمر سامانه از نظر اطلاعات، امکانات و زیرساخت‌ها اشاره کرد.

کاویان‌پور در پایان ضمن بیان این نکته که مکمل‌بودن برای روش‌های سازه‌ای، زمان نسبتا کوتاه جهت پیاده‌سازی از دیگر مزایای استفاده از این سامانه است، گفت: سازگاری با محیط زیست و جامعه و هزینه کم و سود بالا از مزایای سیستم‌های پیش‌بینی و هشدار سیلاب است.