در جهان درخت‌های نخل مرتفعی وجود دارند که برگ‌های آن در لابه‌لای ابر‌ها پنهان می‌شود.                   به گزارش نبض‌انرژی،در جهان گونه‌های مختلفی از درخت نخل وجود دارد که برخی از آنان تنها در کشور‌هایی خاص رشد می‌کنند از جمله آنان نخل‌های مرتفعی است که برگ‌های آن در لا […]

در جهان درخت‌های نخل مرتفعی وجود دارند که برگ‌های آن در لابه‌لای ابر‌ها پنهان می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش نبض‌انرژی،در جهان گونه‌های مختلفی از درخت نخل وجود دارد که برخی از آنان تنها در کشور‌هایی خاص رشد می‌کنند از جمله آنان نخل‌های مرتفعی است که برگ‌های آن در لا به لای ابر‌ها مخفی می‌شوند.

این نوع نخل در وسعت زیاد و در ارتفاعات بسیار بالا رشد می‌کنند و تنها در منطقه «کوکورا» کشور کلمبیا رشد می‌کند. نخل‌هایی که یکی از درختان منحصر به فرد در طبیعت هستند و این درختان نخل تنها در کشور کلمبیا وجود دارند.

منطقه کوکورا در ارتفاع ۱۸۰۰ تا ۲۴۰۰ متری سطح دریا واقع شده است و مساحت آن ۶۰ کیلومتر مربع است. این منطقه در ارتفاع بسیار بالایی قرار دارد و این دلیل نزدیک بودن آن به ابر‌ها است. رشد این درختان نخل مرتفع در آن و رسیدن به ابر‌ها تصویر بسیار زیبایی از طبیعت را ایجاد می‌کنند.

طول نخل‌های در این منطقه به ۵۰ متر می‌رسد و حدود ۱۲۰ سال عمر می‌کنند. آن‌ها با برگ‌های سبز تیره با رنگ خاکستری، یک ساقه استوانه‌ای کم رنگ و پوشیده از موم از دیگر درختان نخل متمایز می‌شوند. گیاه شناسان می‌گویند که از موم این نخل برای تهیه صابون و شمع استفاده می‌شود و ساکنان همچنین از چوب درخت برای ساخت خانه‌ها و شبکه‌های آب استفاده می‌کنند.

پس از اینکه قطع عمدی این نخل از سوی ساکنان محلی افزایش یافت، دولت کلمبیا در اقدامی برای حفظ این نوع کمیاب از درخت نخل اقدامات و مجازات سنگینی علیه قطع غیرقانونی آن انجام داد. به دلیل ارتفاع زیاد، این درختان را آسمان خراش نیز نامیده اند هرچند این نخل ملی کلمبیا نامیده شده است، زیرا یکی از بلندترین انواع نخل‌های جهان است.


 

 


 

مرتفع‌ترین درخت‌های نخل در کدام کشور است؟ + تصاویر

مرتفع‌ترین درخت‌های نخل در کدام کشور است؟ + تصاویر

مرتفع‌ترین درخت‌های نخل در کدام کشور است؟ + تصاویر

مرتفع‌ترین درخت‌های نخل در کدام کشور است؟ + تصاویر