تعدادی از شرکت‌های آلمانی طی نامه‌ای به قانون‌گذاران آمریکا خواستار لغو تحریم‌ها علیه پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا شدند. به گزارش نبض انرژی ،  به نقل از اسپوتنیک، یک گروه شامل برخی شرکت‌های بزرگ آلمانی طی نامه‌ای به نمایندگان دمکرات مجلس آمریکا از آنها خواستند تا تحریم‌های علیه پروژه انتقال گاز روسیه […]

تعدادی از شرکت‌های آلمانی طی نامه‌ای به قانون‌گذاران آمریکا خواستار لغو تحریم‌ها علیه پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا شدند.

نامه شرکت‌های آلمانی به قانون‌گذاران آمریکا برای لغو تحریم‌های خط لوله نورداستریم2

به گزارش نبض انرژی ،

 به نقل از اسپوتنیک، یک گروه شامل برخی شرکت‌های بزرگ آلمانی طی نامه‌ای به نمایندگان دمکرات مجلس آمریکا از آنها خواستند تا تحریم‌های علیه پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به خط لوله نورداستریم2 را لغو کنند.

روزنامه آلمانی هاندلز بلات، گزارش داد: شرکت‌های آلمانی در این نامه اعلام کردند با توجه به پیروزی جو بایدن، نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، در آلمان این امید وجود دارد شاهد احیای همکاری‌ها در دو طرف اقیانوس اطلس باشیم.

در حالی آلمانی‌ها خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه نورداستریم2 شده‌اند که اتفاقا نمایندگان جمهوریخواه و دمکرات قصد دارند تا تحریم‌های جدیدی را تا قبل از پایان سال جاری علیه این پروژه اعمال کنند.

در نامه آلمانی‌ها آمده است که شرکت‌های آلمانی نگران برنامه قانون‌گذاران دمکرات در اعمال تحریم‌های جدید علیه پروژه نورداستریم2 حتی پس از پیروزی بایدن در انتخابات هستند.

روزنامه آلمانی می‌گوید: این نامه روز 19 نوامبر ارسال شده و به نمایندگان بلندپایه حزب دمکرات از جمله نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و چاک شامر، رئیس اقلیت سنای آمریکا نوشته شده است.

این روزنامه در گزارش خود نوشته که پروژه نورداستریم 2 نخستین سنگ محک برای نزدیک شدن احتمالی اروپا و آمریکا پس از روی کار آمدن بایدن است.

نوشته شدن این نامه به طرف‌های دمکرات نشان می‌دهد که شرکت‌های آلمانی امیدوارند که تغییر در دولت آمریکا به فروکش کردن اختلافات بین دو طرف بر سر این پروژه گازی منجر شود.