قیمت نفت در بازارهای جهانی که در روزهای گذشته تا حدودی به دلیل افزایش امیدواری‌ها به توزیع سریع واکسن کرونا رشد کرده بود، بار دیگر با کاهش همراه شد. به گزارش نبض انرژی ، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در معاملات امروز با ۳۱ سنت کاهش به ۴۱ دلار و ۵۱ سنت به […]

قیمت نفت در بازارهای جهانی که در روزهای گذشته تا حدودی به دلیل افزایش امیدواری‌ها به توزیع سریع واکسن کرونا رشد کرده بود، بار دیگر با کاهش همراه شد.

به گزارش نبض انرژی ،

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در معاملات امروز با ۳۱ سنت کاهش به ۴۱ دلار و ۵۱ سنت به ازای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال نیز با ۲۰ سنت کاهش به ۴۴ دلار و ۱۴ سنت به ازای هر بشکه رسید.

کارشناسان بر این باورند که واکسن کرونا نمی‌تواند در کوتاه مدت پاندمی را از بین ببرد و این موضوع موجب شده است که چشم انداز اقتصادی جهان برای افزایش تقاضای صنایع بار دیگر تیره شود.

از این رو پیش بینی ها همچنان حاکی از آن است که تقاضا برای انرژی می‌تواند در همین شطح بماند و نباید امید چندانی به رشد سریع تقاضا داشت.

علاوه بر این شیوع ویروس کرونا بار دیگر در نقاط مختلف جهان تشدید شده است و این موضوع نیز می‌تواند تنش ها را در بازار افزایش دهد.

از این رو معامله گران بار دیگر برای خرید نفت و سایر حامل های انرژی احتیاط به خرج می دهند و این مساله عاملی شده است برای کاهش قیمت‌ها در بازار نفت.