به گزارش نبض انرژی ، آمریکا: ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر اجرای آتش‌بس توافق کردند 🔷وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت‌های آذربایجان و ارمنستان در بیانیه‌ای مشترک از صبح روز دوشنبه آتش‌بس بشردوستانه در جنگ قره‌باغ را اجرا خواهند کرد. 🔷این بیانیه پس از دیدار روز جمعه مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده […]

به گزارش نبض انرژی ،

آمریکا: ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر اجرای آتش‌بس توافق کردند

🔷وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت‌های آذربایجان و ارمنستان در بیانیه‌ای مشترک از صبح روز دوشنبه آتش‌بس بشردوستانه در جنگ قره‌باغ را اجرا خواهند کرد.

🔷این بیانیه پس از دیدار روز جمعه مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده با وزیران خارجه ارمنستان و آذربایجان در واشنگتن منتشر شد. تلاشی جدید برای صلح، که با نشست روسای مشترک گروه مینسک وابسته به سازمان امنیت و همکاری اروپا همراه بود. «مینسک» گروهی است که سال‌ها پیش برای میانجیگری درگیری قره‌باغ با مشارکت فرانسه، روسیه و ایالات متحده تشکیل شده بود.

🔷دونالد ترامپ در واکنش به آتش‌بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، در توییتی نوشت: «به نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان تبریک می‌گویم، آنها توافق کردند که آتش بس را از نیمه شب [یکشنبه] رعایت کنند. جان افراد زیادی نجات خواهد یافت. افتخاری برای تیم من، مایک پمپئو و و استیو بیگون و شورای امنیت ملی آمریکا برای انجام این توافق.»