حضور ویدئوکنفرانسی روحانی منافاتی با مصوبه ستاد ملی کرونا نداشت نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کاش امروز آقای روحانی در مجلس ولو به صورت ویدئوکنفرانس حاضر می‌شدند و این هیچ منافاتی با مصوبه ستاد مبارزه با کرونا نداشت. به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز(سه‌شنبه […]

حضور ویدئوکنفرانسی روحانی منافاتی با مصوبه ستاد ملی کرونا نداشت

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کاش امروز آقای روحانی در مجلس ولو به صورت ویدئوکنفرانس حاضر می‌شدند و این هیچ منافاتی با مصوبه ستاد مبارزه با کرونا نداشت.

حضور ویدئوکنفرانسی روحانی منافاتی با مصوبه ستاد ملی کرونا نداشت

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز(سه‌شنبه 8 مهر ) طی تذکر شفاهی در صحن علنی اظهار داشت: کاش امروز آقای روحانی در مجلس ولو به صورت ویدئوکنفرانس حاضر می‌شدند و این هیچ منافاتی با مصوبه ستاد مبارزه با کرونا نداشت چرا که احترام آقای روحانی به قوه مقننه، احترام به مردم تلقی می‌شود.

وی حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی منتظر  تصمیم هیأت امنای صندوق توسعه ملی به ریاست آقای روحانی است، گفت: قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه مردمی سال 98 مصوب و آئین‌نامه اجرایی آن تصویب و ابلاغ شده است و شرکت‌های منتخب در قالب 12 طرح تعیین شدند و به ظرفیت یک میلیون و 460 هزار بشکه در روز رسیده است.

وی افزود: مسئله عدم تصمیم گیری برای قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی را از وزیر نفت پیگیری کردیم و گفتیم که چرا مجوزها صادر نمی‌شود و وزیر پاسخ داد که معطل مصوبه صندوق هیآت امنای صندوق توسعه ملی طبق قانون برای تنفس خوراک هستند.

شریعتی ادامه داد: اگرچه اعطای مجوز برای احداث معطل مصوبه صندوق نیست اما شرکت‌ها تا تنفس خوراک نداشته باشند کاری نمی‌کنند. بنابراین آقای رئیس‌جمهور! در قانون پیش‌بینی شده 30 درصد منابع از بورس تامین شود اما این روزها بورس نیازمند یک لنگرگاه محکم برای تقویتش است و این قانون می‌تواند حدود 500 هزار میلیارد تومان منابع واقعی در یک ابر پروژه را به بورس بیاورد و آن را به عنوان یک لنگرگاه تلقی کند.

 نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ظاهرا دوم مهر جلسه هیأت امنای صندوق برگزار شده اما متاسفانه تنفس خوراک تصویب نشده است.آقای روحانی اعطای این فرصت طلایی به تولید داخل برای شکست تحریم نفتی نیازمند اشاره به کاخ سفید در واشنگتن هم نبود بنابراین خواستار تسری در آن هستیم.

انتهای پیام/