وزیر کسی است که بار را به دوش می‌کشد؛باری که اکنون باید به دوش کشیده شود بسیار سنگین است و پارسنگ ناکارآمدی و سیاسی‌کاری و دل بستن به وعده‌های پوچ آمریکا و اروپا و برجام نیز به آن اضافه شده است. مهرداد ویس‌کرمی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه در […]

وزیر کسی است که بار را به دوش می‌کشد؛باری که اکنون باید به دوش کشیده شود بسیار سنگین است و پارسنگ ناکارآمدی و سیاسی‌کاری و دل بستن به وعده‌های پوچ آمریکا و اروپا و برجام نیز به آن اضافه شده است.

مهرداد ویس‌کرمی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار‌کرد: وزیر کسی است که بار را به دوش می‌کشد.

وی تصریح‌کرد: باری که اکنون باید به دوش کشیده شود بسیار سنگین است و پارسنگ ناکارآمدی و سیاسی‌کاری و دل بستن به وعده‌های پوچ آمریکا و اروپا و برجام نیز به آن اضافه شده است. صنایع تعطیل و نیمه تعطیل استان لرستان صدای مردم را درآورده به گونه‌ای که مردم به ما می‌گویند ما را از نظر صنعتی به دهه ۵۰ برگردانید و این بسیار برای وزارت صنعت و معدن خجالت‌آور است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه این وضعیت را همفکران شما در دولت‌های سازندگی و اصلاحات به وجود آورده‌اند، افزود: چرا بایستی استانی که ۴درصد سنگ‌های تزئینی دنیا را دارد به خام‌فروشی رو آورده و معادن استان در حال اغما به‌سر برد. من برنامه‌ای برای احیای بخش معدن از طرف شما ندیدم. کار قلعه‌گنج و آن بهشتی که شما جلوه می کنید، متعلق به بنیاد مستضعفان است.

به گفته ویس‌کرمی بحث تجارت و صنعت و معدن یک علم پیچیده و پیشرفته است و شما نیز تجربه‌ای در این حیطه دارید اما تحصیلات شما در حد لیسانس است و برای کشوری با این همه تحصیل‌کرده برازنده نیست که ناخدایی را به کسی بسپارد که چندان به علم روز و پژوهش کافی تسلط ندارد.

وی ادامه‌داد: آیا تعارض منافع و دلبستگی شما به بخش خصوصی و فعالیت شما در واردات ماشین‌های سنگین به شما اجازه داوری در میان منافع ملت مظلوم ایران و غول‌های واردکننده که تولید کشور را نابود کرده‌اند خواهد داد؟ گویا قصد دارید با همین مدیران فعلی به‌کار خود ادامه دهید و با همین نیت شما فاتحه حال و آینده صمت لرستان را خوانده‌ام.

ویس‌کرمی در پایان خاطرنشان‌کرد: برنامه پیشنهادی شما را در حد کسی که حیطه صمت استخوان‌خردکرده باشد نمی‌بینم و کسی که پروپوزال‌نویسی بلد باشد می‌تواند چنین طرحی را ارائه کند و در اشراف شما نسبت به جزییات آن، تردید جدی دارم.