ورود اولین سردار به انتخابات۱۴۰۰ 🔹سردار حسین دهقان، وزیر سابق دفاع در دولت دهم، از فرماندهان سپاه پاسداران و مشاور رهبر انقلاب گفته است که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نامزد خواهد شد. پیش از این رسانه‌ها از او به عنوان یکی از نامزد‌های احتمالی انتخابات سال آینده نام برده بودند. 🔹او نخستین فردی است […]

ورود اولین سردار به انتخابات۱۴۰۰

🔹سردار حسین دهقان، وزیر سابق دفاع در دولت دهم، از فرماندهان سپاه پاسداران و مشاور رهبر انقلاب گفته است که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نامزد خواهد شد. پیش از این رسانه‌ها از او به عنوان یکی از نامزد‌های احتمالی انتخابات سال آینده نام برده بودند.

🔹او نخستین فردی است که رسما برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اعلام نامزدی کرده است. نقطه‌ضعف مهم حسین دهقان در اینجاست که او چهره‌ای کمتر شناخته‌شده است.

🔹ورود سردار دهقان به عرصه انتخابات در شرایطی است که به نظر می‌رسد بخش قدرتمندی از جریان اصولگرا هم تمایل دارند برنده انتخابات ۱۴۰۰ یک چهره نظامی باشد. البته به نظر نمی‌رسد اصولگرایان از حامیان سردار دهقان باشند، او چهره‌ای میانه‌رو است و بیشتر به اعتدالگرایان نزدیک است.

🔹محافل سیاسی در حالی برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده می‌شوند که کشور با یک بحران کم‌سابقه اقتصادی روبرو است. برخی از شخصیت‌ها و جریان‌های اصولگرا معتقدند یک چهره نظامی می‌تواند با روحیه “جهادی” و کاریزمای نظامی اش ورق را برای کشور برگرداند.

🔹البته انتخاب رییس جمهور نظامی ممکن است در جریان اصولگرا مخالفانی هم داشته باشد، اما در این باره سکوت کرده‌اند.