«منتظر عذرخواهی و پس از آن اقدام کارگشای شما هستیم» ✍️حنیف رضا گلزار/ تالار هم اندیشی برای آینده محیط زیست و منابع طبیعی ایران پس از سلام و تحیات؛ 🔹 برای به اصطلاح تحت تاثیر قراردادن مخاطب، ضرورتی نداشت تا به اصالت و رگ ریشه خود استناد بفرمایید. جهت اطلاع جنابعالی، تنها مردم مازندران مخالف […]

«منتظر عذرخواهی و پس از آن اقدام کارگشای شما هستیم»

✍️حنیف رضا گلزار/ تالار هم اندیشی برای آینده محیط زیست و منابع طبیعی ایران

پس از سلام و تحیات؛

🔹 برای به اصطلاح تحت تاثیر قراردادن مخاطب، ضرورتی نداشت تا به اصالت و رگ ریشه خود استناد بفرمایید. جهت اطلاع جنابعالی، تنها مردم مازندران مخالف انتقال آب دریاچه کاسپین و سرشاخه های تجن و تالار نیستند. امروز صیانت از کاسپین و سرشاخه های تجن و تالار به مطالبه ای ملی تبدیل شده و سند این ادعا، آخرین نامه تدوین شده از سوی بیش از ۵۰۰ تن از اساتید، کارشناسان و فعالین حوزه محیط زیست و منابع طبیعی و بیش از ۱۰۰ سازمان مردم نهاد این حوزه خطاب به مجمع نمایندگان استان مازندران و درخواست «استیضاح وزیر نیرو» که نه فقط از سوی مردم مازندران، بلکه از سوی کارشناسان و متخصصین «سراسر ایران» مورد تایید و امضا قرار گرفت. تحقیق کنید و دریابید که چند درصد امضاکنندگان با اینکه برخلاف جنابعالی «اصالت مازندرانی» نداشته اند، اما به یاری هم میهنان مازندرانی خود شتافتند تا تجربه های تلخ کارون و زاینده رود در تجن و تالار تکرار نشود. بنابراین اگر به هر دلیلی و بنا به اظهار خود از این مخالفت احساس سرافکندگی دارید، آن را ناشی از کنش مردم ایران بدانید نه مردم مازندران.

🔻کنش مردم مازندران در صیانت از دریاچه کاسپین، جنگل های هیرکانی مسیر خط لوله و سرشاخه های تجن و تالار را «ناآگاهانه» خواندید.
بعید است با توجه به مسولیت حساسی که دارید، گزارش مراکز پژوهشی – حاکمیتی کشور از جمله گزارش «مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی» و گزارش «مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری» و گزارش «سازمان بازرسی کل کشور» را در خصوص «پیامدهای زیان بار» و «غیر ضروری بودن» اجرای این طرح های ویرانگر را نخوانده باشید. مخالفت به نظر شما «ناآگاهانه» مردم صرفا مبتنی بر اطلاعات کارشناسی شده مندرج در این مجموعه گزارش ها بوده است نه تحلیل و سلیقه شخصی.

🔻 حساسیت شغلی شما، دقت بسیار بالا، مطالعه کافی و دقیق، تامل و تفکر و البته تدبر لازم و کافی و مهم تر از همه تاثیرناپذیری از گفتمان های یکسویه در خصوص مسایل پیش از هرگونه تصمیم و اظهار نظر، آن هم در فضای عمومی جامعه را می طلبد. بگذریم که در ساختار اداری کشور ما رسم نیست که شخصی در جایگاه مدیر کلی بازرسی یک استانداری، در خصوص طرح های عمرانی، اینگونه اظهار نظر نماید.

🔻قیاس مع الفارق شما در خصوص تشابه نفت خوزستان با منابع آبی شمال، می تواند این حق و مطالبه گری را در میان مردم مازندران از «منابع معدنی سمنان» ایجاد نماید. آیا اینگونه مطالبات شدنیست؟ آیا منطقی است که مردم و مسولین مازندران، مطالبه گر معادن گچ و مس و باریت و آهن سمنان شوند؟!

🔻دکتر حسین اسلامی برای آنچه که شما توهین به مردم سمنان نامیدید، با سرعت عملی شایان توجه به دادگاه فراخوانده شد. قطع به یقین دستگاه قضایی با محورقراردادن حق و عدالت به این پرونده رسیدگی خواهد کرد. اما بدانید که حسین اسلامی هم تنها یکی از بیشمار مخالفین دست درازی به منابع آبی البرز شمالی بوده و نه همه آن. این پیام آشکار و روشن را نه از «مازندران»، بلکه از جانب «ایران» و نه به «هموطنان سمنانی»، بلکه به «همکارانتان در استانداری سمنان» واضح و روشن ارسال کنید؛ با استناد و درچارچوب قانون، دیگر «آبی از البرز شمالی به جایی انتقال نخواهد یافت»

🔻پوپولیسم و اظهارنظرهای برخاسته از احساسات و صحبت های غیر فنی و بعضاً در تعارض با کار کارشناسی، شاید سکه مسین اما مطلای رایج برخی «مکاره بازارها» باشد، اما بدانید که در بازارهای مازندران، همه سکه ها پیش از بیع و شرا، محک راستی می خورند.
منتظر عذرخواهی رسمی شما از ۳٫۵ میلیون «مازندرانی آگاه» که به نمایندگی از طرف ملت بزرگ ایران پای کار صیانت از محیط‌زیست، منابع طبیعی و البته منابع مالی کشور ایستاده اند، هستیم..‌‌…

🔹در پایان به شما پیشنهاد می کنم از موقعیت و جایگاه شغلی خود استفاده و برای روشن شدن ابعاد واقعی موضوع و گشودن باب گفتگوی سازنده میان موافقان و مخالفان انتقال آب از البرز شمالی به سمنان، نسبت به زمینه سازی «نشستی کارشناسانه» در فضایی دوستانه و بر مدار صیانت از «منافع ملی» اقدام فرمایید.