استاندار محترم سمنان‼️ ۱۵ هزار میلیارد تومان «بودجه تامین شده» برای اجرای طرح انتقال آب کاسپین را کجا تامین کردید؟
استاندار محترم سمنان‼️ ۱۵ هزار میلیارد تومان «بودجه تامین شده» برای اجرای طرح انتقال آب کاسپین را کجا تامین کردید؟

استاندار محترم سمنان‼️ ۱۵ هزار میلیارد تومان «بودجه تامین شده» برای اجرای طرح انتقال آب کاسپین را کجا تامین کردید؟ ✍️حنیف رضا گلزار٫ تالار هم اندیشی برای آینده محیط زیست و منابع طبیعی ایران جناب آقای آشناگر، استاندار محترم سمنان؛ 1⃣طی دو سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان از منابع مالی کشور در این […]

استاندار محترم سمنان‼️ ۱۵ هزار میلیارد تومان «بودجه تامین شده» برای اجرای طرح انتقال آب کاسپین را کجا تامین کردید؟

✍️حنیف رضا گلزار٫ تالار هم اندیشی برای آینده محیط زیست و منابع طبیعی ایران

جناب آقای آشناگر، استاندار محترم سمنان؛

1⃣طی دو سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان از منابع مالی کشور در این شرایط سخت اقتصادی صرف «مطالعات مجدد» برای طرح رد شده «نمک زدایی و انتقال آب دریاچه کاسپین به کویر» از جیب همه ملت ایران هزینه شده است.
بر این اساس، انتشار فوری و بدون قید و شرط نتایج این مطالعات و گزارش های تدوین شده در بخش های
🔻اقتصادی و مالی
🔻زیست محیطی
🔻پدافند غیر عامل
🔻اجتماعی و امنیتی
🔻فنی و کارشناسی
و مهم تر از همه گزارش «اقدامات اساسی صورت گرفته برای افزایش بهره وری از منابع آبی استان سمنان»، حق مسلم مردمی است که بودجه مطالعات این طرح از سرمایه های آنها تامین شده است.

2⃣ بودجه ۵ میلیاردی برای مطالعه مجدد این طرح در اسفند ماه سال گذشته با بی درایتی دو تن از نمایندگان مازندران و گلستان تصویب و تحمیل شد. لطفا در این خصوص به طور شفاف توضیح دهید که؛
🔻بودجه مذکور در چه تاریخی ابلاغ و تخصیص یافت؟
🔻در این بازه زمانی کوتاه (کمتر از ۶ ماه از زمان تصویب و کمتر از ۳ ماه از زمان تخصیص بودجه مذکور تا اعلام خبر حضرتعالی مبنی بر پایان مطالعات مجدد)، کدام شرکت های مشاور و با استفاده از کدام توانمندی های فنی و تخصصی و چه مواردی را مورد مطالعه مجدد قرار داده اند؟ ساده ترین پایان نامه های دانشجویی نیز برای تحقیق و تدوین به بازه زمانی دست کم دو یا سه ساله نیاز دارند. شفاف برای مردم توضیح دهید که چگونه تنها در ۳ ماه، ۵ میلیارد پول صرف اصلاح ایرادات وارده به این طرح شده است؟ وقتی چنین ذوق زده و شتابان خبر از پایان مطالعات مجدد این طرح می دهید، ضروریست تا ریز هزینه کرد بودجه ۵ میلیاردی را هم منتشر نمایید.

3⃣ شفاف برای مردم توضیح دهید که کدام مرجع قانونی و کارشناسی در این فرصت اندک توانسته تا نتایج مطالعات مجدد شرکت مشاور را بررسی و تایید و تصویب نماید؟

4⃣ مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومانی که با افتخار از تامین آن توسط بخش خصوصی صحبت می کنید، از «کدام منبع» و «چگونه» تامین شده و درحال حاضر در کدام شماره حساب و کدام بانک سپرده گذاری شده است؟ شفافیت مالی در خصوص ابعاد این مگاپروژه حق مسلم تک تک ملت ایران است.

5⃣ این جمله را بارها و بارها به همراه همکارانتان در مجموعه تحت مدیریتی خود زمزمه کنید، و آن را در سردرب ورودی استانداری سمنان نصب کنید؛

«مردم غیور استان های مازندران، گیلان و گلستان به نمایندگی از طرف ملت بزرگ ایران، اجازه کوچک ترین دست اندازی در منابع آبی البرز شمالی و مازندران، این خانه دوم همه ایرانیان را به شما نخواهند داد»

توصیه کارشناسان را بپذیرید، رویای انتقال آب از کاسپین، کسیلیان، روزیه، فینسک و …. را از ذهنتان بزداید و بر اصلاح ساختار مصرف آب در استان تحت مدیریت خود تمرکز نمایید.

6⃣ در این واپسین ماه های حضور خود به عنوان استاندار دولت زیست محیطی‼️ با طناب پوسیده امثال کلانتری که همین روزها باید در پیشگاه ملت ایران به تخلفات خود در واگذاری ۱۸۷۰۰ هکتار از اراضی ساحلی مازندران در دادسرای ویژه کارکنان دولت حاضر شود، به «ته چاه» نروید و اطمینان داشته باشید که متخلف نام برده به زودی به دلیل امضای مجوز زیست محیطی طرح ویرانگر شیرین سازی و انتقال آب کاسپین نیز باید در دادگاه حاضر شود.