انفجار نطنز يك خرابكارى بود/هشدار ايران نسبت به تكرار ماجراجويى خطرناكى كاظم غريب آبادى نماينده ايران در آژانس در نشست شوراى حكام: 🔹 انفجار نطنز یک خرابکاری بود. ما نسبت به چنین ماجراجویی خطرناکی هشدار می دهیم. این اقدامات بدخواهانه باید توسط آژانس و اعضای آن قویاً محکوم شوند. ایران حق خود می داند تا […]

انفجار نطنز يك خرابكارى بود/هشدار ايران نسبت به تكرار ماجراجويى خطرناكى

كاظم غريب آبادى نماينده ايران در آژانس در نشست شوراى حكام:
🔹 انفجار نطنز یک خرابکاری بود. ما نسبت به چنین ماجراجویی خطرناکی هشدار می دهیم. این اقدامات بدخواهانه باید توسط آژانس و اعضای آن قویاً محکوم شوند. ایران حق خود می داند تا ضمن حفاظت از تاسیسات هسته ای خود، به هر شیوه ای که صلاح می داند، واکنش لازم را نیز به این تهدیدات به طور مقتضی اتخاذ نماید.
🔹 آمریکا اکنون مجهز به حدود ۶۲۰۰ کلاهک هسته ای است که نیمی از سلاح های هسته ای موجود در جهان را تشکیل می دهد و برای نابودی چندباره جهان کافی است. آمریکا میلیاردها دلار صرف توسعه و نوسازی سلاح های هسته ای خود می کند و به لطف ان.پی.تی، از هرگونه بازرسی و راستی آزمایی نیز معاف می باشد.
🔹 رژیم صهیونیستی که تنها غیر عضو معاهده عدم اشاعه در منطقه خاورمیانه می باشد، به معاهدات دیگر ناظر بر مقوله سلاح های کشتار جمعی نیز نپیوسته است و همچنان بزرگترین نگرانی امنیتی در منطقه است.