طوفان گرمسیری سالی در ساحل غربی فلوریدا در روز یکشنبه شدت گرفته و احتمالاً به یک طوفان درجه 2 تبدیل خواهد شد. به این ترتیب، مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرد خطر هجوم این طوفان خطرناک با بادهای پرسرعت به گالف کوست آمریکا وجود دارد. نزدیک شدن این طوفان برای دومین بار طی کمتر از […]

طوفان گرمسیری سالی در ساحل غربی فلوریدا در روز یکشنبه شدت گرفته و احتمالاً به یک طوفان درجه 2 تبدیل خواهد شد. به این ترتیب، مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرد خطر هجوم این طوفان خطرناک با بادهای پرسرعت به گالف کوست آمریکا وجود دارد.

نزدیک شدن این طوفان برای دومین بار طی کمتر از یک ماه، تولید نفت در خلیج مکزیک آمریکا را مختل می‌کند. مرکز ملی طوفان آمریکا که مقر آن در میامی قرار دارد اعلام کرد این طوفان در روز دوشنبه به حداکثر قدرت خود می‌رسد و احتمالاً در ساعات اولیه روز سه شنبه به مرکز گالف کوست نزدیک می‌شود.

جان بل، فرماندار لوئیزیانا گفت از دونالد ترامپ درخواست کرده شرایط اضطراری قبل از طوفان اعلام کند تا بتوانند از حمایت زودهنگام دولت فدرال برخوردار شوند.

وی در یک کنفرانس خبری گفت:« ما دلایل کافی در اختیار داریم تا باور کنیم این طوفان تهدیدی جدی برای مردم جنوب شرق لوئیزیانا است».

به گفته یکی از مقامات سرویس هواشناسی ملی آمریکا، انتظار می‌رود طوفان سالی به یک طوفان درجه دو تبدیل شده و با بادهایی با سرعت 100 مایل در ساعت (161 کیلومتر در ساعت) در روز سه شنبه در جنوب شرق لوییزیانا بارش‌های سنگینی داشته باشد.