سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در این هفته یک جلسه آنلاین برگزار می کنند تا در مورد تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر تلاش های آنها جهت حفظ بازار نفت گفتگو کنند. قیمت نفت پس از سقوط بی سابقه در فصل بهار، روند بهبودی را آغاز کرده بود ولی حالا ائتلاف اوپک‌پلاس شاهد توقف این […]

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در این هفته یک جلسه آنلاین برگزار می کنند تا در مورد تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر تلاش های آنها جهت حفظ بازار نفت گفتگو کنند.

قیمت نفت پس از سقوط بی سابقه در فصل بهار، روند بهبودی را آغاز کرده بود ولی حالا ائتلاف اوپک‌پلاس شاهد توقف این روند و کاهش دوباره تقاضا برای سوخت با آغاز موج دوم همه‌گیری ویروس کروناست. قیمت نفت هفته گذشته برای اولین بار از ماه ژوئن تا کمتر از 40 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

عربستان سعودی و روسیه، اعضای اصلی ائتلاف اوپک پلاس، جلسه ای در روز پنجشنبه برگزار می کنند تا بررسی کنند آیا کاهش تولید تاریخی آنها هنوز هم در حمایت از بازار نفت موثر است یا نه.

کاهش دوباره قیمت نفت باعث مشکلات مالی فراوانی در کشورهای عضو اوپک می شود، از فقیرترین اعضا مثل نیجریه و ونزوئلا گرفته تا ثروتمندترین آنها مانند کویت.

ریاض و مسکو تخمین زده بودند از سرگیری فعالیت های اقتصادی در جهان و  محدود کردن عرضه نفت، ذخایر جهان را کاهش می‌دهد ولی نشانه ها حاکی از آن است که بازار به این سرعت رونق نمی‌گیرد.