دلیل اصلی حضور قالیباف در خوزستان !
دلیل اصلی حضور قالیباف در خوزستان !

*چرایی حضور دکتر قالیباف رییس مجلس فعلی در این برهه زمانی در خوزستان؟* ابوالفضل بابادی شوراب کنشگر رسانه ای و فعال اجتماعی_اهواز از چند روز قبل که خبر حضور احتمالی دکتر قالیباف به خوزستان رسانه ای شده بود، مدام با خود می اندیشیدم که انگیزه و هدف ایشان از حضور در خوزستان مظلوم و پر […]

*چرایی حضور دکتر قالیباف رییس مجلس فعلی در این برهه زمانی در خوزستان؟*

ابوالفضل بابادی شوراب
کنشگر رسانه ای و فعال اجتماعی_اهواز

از چند روز قبل که خبر حضور احتمالی دکتر قالیباف به خوزستان رسانه ای شده بود، مدام با خود می اندیشیدم که انگیزه و هدف ایشان از حضور در خوزستان مظلوم و پر از چالش چیست؟

آیا قالیباف با هدف حضور دوباره برای ریاست جمهوری آمده و باز با خود می اندیشیدم اگر هم قصد دارد چرا سفرهایش را از خوزستان شروع کرده؟ چرا الان و یک هفته قبل از برگزاری انتخابات دور دوم اهواز؟

از دوستی مطلع پرسیدم آیا دکتر به جز بازدید از پروژه ها و دیدار با همکاران نماینده خود، دعوت و دیدار عمومی با مردم هم دارد؟پاسخ داد تنها با نمایندگان خوزستان دیدار دارد و جواب دادم یعنی در گرمای تابستان خوزستان آمده فقط همکاران خود که می توانسته چند روز بعد در تهران ملاقات کند را ببیند؟

همچنین حضور چندین باره قالیباف در عرصه ریاست جمهوری و نرسیدن به منصب ریاست جمهوری، نشان از آن دارد که قالیباف باهوش و زیرک حالا حالاها به رییس جمهور شدن فکر نمی کند و احتمالا تمام تمرکزش را بر هماهنگی نمایندگان فعلی و آتی مجلس با خود معطوف کند!

در حال اندیشیدن بودم که با بررسی و رصد فضای مجازی یک دفعه به ذهنم رسید نکند حضور قالیباف برای تاثیرگذاری سیاسی و رایزنی های اجتماعی جهت پیروزی مهندس احمد سراج انجام گرفته و سفرش به کل استان خوزستان بجای صرفا شهرستان های اهواز باوی حمیدیه و کارون پوششی جهت جلوگیری از حساس شدن شهروندان حامی دکتر شبیب جویجری بوده است؟

چرا که بی شک احمد سراج بی تجربه، ناکاربلد و جوان از شبیب با تجربه و میدان دیده که همچنین به مسائل بازرسی مجلس اشراف کامل دارد برای دکتر قالیباف مناسب تر است، به همین جهت شاید به بهانه بررسی مشکلات و مصائب استان ولی در واقع اثرگذاری بر معادلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به نفع احمد سراج وارد عمل شده تا خوزستان از وجود شبیب باتجربه و پرفایده محروم‌ بماند وگرنه دکتر قالیباف اگر تره ای هم برای خوزستان خورد می کند بایستی پس از بازگشت به تهران تمام تلاشش را برای تغییر استاندار ناکارآمد خوزستان مصروف نماید۔

از آن طرف بنظر می رسد حضور دکتر قالیباف با مشورت، هماهنگی و طراحی یکی از نمایندگان خوزستان که نیروی مستقیم ستادی خودش در خوزستان بوده انجام گرفته۔

این نماینده محترم خوزستانی که ردپای اثرگذاری اش، بر حمایت ها و راهبری های یکی از مدیرکل های استان برای پیروزی سراج و گرفتن عکس یادگاری شریعتی و سراج برای نگارنده مشهود است، وقتی مشاهده کرد که افکار عمومی خوزستان روی آن عکس یادگاری موضع سخت و غیرقابل پیش بینی گرفته، از آن مدیرکل که نیروی نزدیک و حلقه به گوش خودش است، بابت پروازی بودن انتقاد کرد‌ تا ردپای خود را پاک نماید۔