تنوع سبد انرژی برای جلوگیری از ایجاد بحران
تنوع سبد انرژی برای جلوگیری از ایجاد بحران
نیاز به طراحی تنوع سبد انرژی برای جلوگیری از ایجاد بحران، ضرورت پرداختن به فضای سایبری و ایجاد لایه‌های موازی برق از جمله دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

به گزارش نبض انرژی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون با رئیس سازمان پدافند غیرعامل بر ضرورت تامین برق از منابع هسته ای و تجارت برق با همسایگان تاکید شد.

مالک شریعتی  در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمیسیون انرژی صبح امروز میزبان وزیر نیرو بود و اردکانیان به سوالات دو نفر از نمایندگان مجلس پاسخ داد.

وی در مورد مفاد این سوالات گفت: سوال یکی از نمایندگان درباره علت تعلل وزارت نیرو در تکمیل نیروگاه بادی میل نادر بود و پس از پاسخ وزیر مقرر شد که یک ماه به وزارت نیرو فرصت داده شود تا به تعهد تکمیل فونداسیون و انتقال توربین‌ها عمل شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: سوال بعدی درباره علل فرسودگی شبکه برق لاهیجان بود و قرار بر این شد تا دو هفته آینده این معضل رفع شود.

شریعتی با اشاره به حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل در جلسه عصر کمیسیون انرژی مجلس گفت: سردار جلالی درباره اهمیت تأسیسات تولید انرژی در کشور و تمهیدات و مخاطرات مربوط به آنها از سوی دشمن توضیحاتی ارائه کرد.

وی افزود: ضرورت ایجاد پراکندگی در تأسیسات حساس، تغییرات اقلیمی انسان ساز، ضرورت تشکیل ۵ منطقه نفتی با فرماندهی واحد و ضرورت انجام مانورهای شیمیایی از جمله مباحث مطروحه دیگر در این جلسه بود.

شریعتی بیان کرد: نیاز به طراحی تنوع سبد انرژی برای جلوگیری از ایجاد بحران، ضرورت پرداختن به فضای سایبری و ایجاد لایه‌های موازی برق از جمله دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

وی با اشاره به پیشنهادات سازمان پدافند غیرعامل گفت: تأمین برق از منابع هسته‌ای، تجارت برق با همسایگان، ایجاد پالایشگاه‌های کوچک و ساماندهی مراکز پرخطر و انتقال آنها به بیرون شهرها از جمله پیشنهاداتی بود که در این جلسه از سوی مسئولان سازمان پدافند غیرعامل مطرح شد.

شریعتی با اشاره به اینکه در این جلسه پیشنهاداتی در صنعت هسته‌ای هم مطرح شد اظهار داشت: کاهش دسترسی‌های گسترده و خارج از تعهد بازرسان آژانس، بازگرداندن صنعت هسته‌ای از لحاظ فنی به قبل از برجام و ایجاد ردیف بودجه برای پدافند مراکز هسته‌ای از جمله پیشنهاداتی بود که در جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس مطرح شد.