برق رسانی به ۹۵ خانوار روستایی کهگیلویه و بویراحمد با انرژی خورشیدی
برق رسانی به ۹۵ خانوار روستایی کهگیلویه و بویراحمد با انرژی خورشیدی
مدیرعامل شرکت توزیع  برق استان کهگیلویه و بویراحمد از برقرسانی به ۹۵ خانوار روستایی این استان با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی در سال جاری خبرداد.
مدیرعامل شرکت توزیع  برق استان کهگیلویه و بویراحمد از برق رسانی به ۹۵ خانوار روستایی این استان با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی در سال جاری خبرداد.
به گزارش نبض انرژی، “داود راهزادی” گفت: ۹۵ خانوار روستایی در قالب ۱۳ روستا در شهرستان‌های بویراحمد، بهمئی، چرام، باشت و کهگیلویه با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی برای اولین بار از نعمت برق برخوردار شدند.

وی اعتبار هزینه شده برای برقرسانی به این روستا‌ها را حدود ۲۰ میلیارد ریال عنوان و اظهارکرد: تمامی این خانوار‌ها با استفاده از این نیروگاه‌ها می‌توانند از نعمت برق استفاده‌های لازم از قبیل روشنایی چهار عدد لامپ، شارژ موبایل، تلویزیون و حتی یخچال کوچک بهره ببرند.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: روستا‌هایی که با استفاده از برق نیروگاه‌های خورشیدی اکنون در حال گذران زندگی هستند در شهرستان بویراحمد پنج روستا، بهمئی چهار روستا، چرام ۲ روستا و شهرستان‌های کهگیلویه و باشت هرکدام یک روستا را شامل می‌شود.

به نقل از روابط عمومی شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد، راهزادی، سخت گذری، کوهستانی، فاصله‌های طولانی با شبکه‌های برق و پراکندگی را از مهمترین مشکلات پیش رو برای برق رسانی به روستا‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.

گفتنی است که بیش از هزار و ۷۶۰ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق پایدار برخوردار هستند.

منبع: برق نیوز