نبض انرژی:راهی که کامالا هریس تا رسیدن به معاونت رئیس جمهوری آمریکا طی کرد
نبض انرژی:راهی که کامالا هریس تا رسیدن به معاونت رئیس جمهوری آمریکا طی کرد

  به گزارش نبض انرژی ، ▫️کامالا هریس فردی که رویای تکیه بر کرسی کاخ سفید را در سر می‌پروراند، نخستین بانویی در آمریکاست که مقام معاون رئیس جمهوری ایالات متحده را به دست می‌آورد. ▫️سیاستمداری آمریکایی که در سال ۲۰۱۶ به عنوان سناتور دموکرات به سنای آمریکا راه یافت و نخستین دوره سناتوریش از ایالت […]

 

به گزارش نبض انرژی ، ▫️کامالا هریس فردی که رویای تکیه بر کرسی کاخ سفید را در سر می‌پروراند، نخستین بانویی در آمریکاست که مقام معاون رئیس جمهوری ایالات متحده را به دست می‌آورد.

▫️سیاستمداری آمریکایی که در سال ۲۰۱۶ به عنوان سناتور دموکرات به سنای آمریکا راه یافت و نخستین دوره سناتوریش از ایالت کالیفرنیا را در این مجلس در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. هریس از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ دادستان کل ایالت کالیفرنیا بود و نوامبر ۲۰۲۰ به عنوان معاون منتخب رئیس جمهوری با بلیت جو بایدن انتخاب شد.

▫️پدر کامالا که جامائیکایی بود، در دانشگاه استنفورد تدریس می کرد و مادرش دختر یک دیپلمات هندی، محقق در زمینه سرطان بود.هریس در زندگینامه اش نوشته: مادرم به خوبی می دانست که دو دختر سیاهپوست را بزرگ می کند، از اینرو مصمم بود که مطمئن شود ما با اعتماد به نفس و به عنوان زنانی مفتخر به رنگ پوستمان بزرگ می شویم.

▫️کامالا پس از تحصیل در رشته علوم سیاسی و اقتصاد در دانشگاه هُوارد، مدرک حقوق را در سال ۱۹۸۹ از کالج هستینگ دریافت کرد.

▫️در ژانویه سال گذشته، هریس اعلام کرد که قصد دارد از حزب دموکرات نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شود و در دسامبر همان سال از رقابت انتخاباتی کنار کشید.

▫️با افزایش بی عدالتی نژادی در آمریکا و تبدیل شدن به موضوعی مطرح در این کشور، بسیاری از دموکرات ها از بایدن نامزد فرضی حزب دموکرات در آن زمان خواستند یک زن آمریکایی آفریقایی تبار را به عنوان معاون خود انتخاب کند و بایدن اوت ۲۰۲۰ هریس را انتخاب کرد و او معاون رئیس جمهوری منتخب آمریکا خواهد بود./ ایرنا