تامین آب دهدز نیاز با احداث یک حلقه چاه جدید
تامین آب دهدز نیاز با احداث یک حلقه چاه جدید
سرپرست آبفار خوزستان گفت: تامین آب منطقه دهدز از طریق چاه است؛ برای تامین آب ۴۴ روستای تحت مدیریت آبفار در دهدز یک حلقه چاه جدید امروز وارد مدار می‌شود.
سرپرست آبفار خوزستان گفت: تامین آب منطقه دهدز از طریق چاه است؛ برای تامین آب ۴۴ روستای تحت مدیریت آبفار در دهدز یک حلقه چاه جدید امروز وارد مدار می‌شود.
به گزارش نبض انرژی، عادل حرباوی، سرپرست آبفا روستایی خوزستان درباره آخرین وضعیت پروژه آبرسانی به غیزانیه گفت: این پروژه در حال تکمیل و طی مراحل پایانی است، تصفیه خانه شیبان تکمیل شده است و از طول ۲۵ کیلومتری خط انتقال شیبان نیز تنها ۱۵۰ متر باقی مانده است. در ایستگاه پمپاژ سفیره که مراحل نهایی آن در حال طی شدن است نیز شاهد افزایش ظرفیت مخزن ذخیره و پمپاژ هستیم.
وی با بیان اینکه بین ۲ تا ۳ هفته آینده این طرح به بهره برداری می‌رسد، ادامه داد: خط انتقال آب غیزانیه نیز به طول ۲۵ کیلومتر تکمیل شده است که در نتیجه تکمیل آن شاهد آبرسانی به ۸ روستای فاقد آب هستیم. شبکه توزیع آب را تکمیل و سیستم آبرسانی را اصلاح کرده‌ایم. بنابراین ۸۰ درصد این پروژه تکمیل شده است.
پروژه آبرسانی به غیزانیه نزدیک خط پایان
به گفته این مقام مسؤول در حال حاضر ۱۱ تانکر سیار در حال آبرسانی به این منطقه هستند.
حرباوی درباره علت اعتراضات اخیر مردمی در این منطقه توضیح داد: در آن تاریخ ۴ تا ۵ تانکر مشغول آبرسانی بودند و از آنجایی که به دلیل نزدیکی به عید فطر و همچنین افزایش دمای هوا میزان مصرف آب افزایش یافت، این تعداد تانکر پاسخگوی نیاز مردم نبود.
وی علت اصلی اعتراضات اخیر مردم منطقه را تقاضا برای افزایش تعداد تانکرهای آبرسان عنوان کرد و افزود: پروژه آبرسانی به غیزانیه از مرداد ماه سال ۹۸ کلید خورد و بدون وقفه و مشکل در حال تکمیل بوده است.
از دهدز چه خبر؟
سرپرست آبفا روستایی خوزستان درباره اوضاع تأمین آب دهدز نیز توضیح داد: در این منطقه آب مورد نیاز مردم از طریق چاه تأمین می‌شود، چندی پیش به دلیل افت سطح آب چاه‌ها نیازمند افزایش عمق حفاری چاه‌ها بودیم. در همین راستا برای ۴۴ روستایی که تأمین آب آن بر عهده آبفای روستایی است یک حلقه چاه دیگر امروز به مدار می‌آید و به این ترتیب با دو حلقه چاه آبرسانی انجام می‌شود.
حرباوی با بیان اینکه طرح آبرسانی به دهدز از پشت سد کارون ۳ انجام می‌شود، اظهار داشت: طراحی و مطالعات مربوط به آن انجام شده است. در نتیجه اجرای این طرح بخش روستایی و شهری آبرسانی می‌شوند.
وی تعداد روستاهای منطقه دهدز را ۱۰۳ روستا اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۸ روستا به صورت خود گردان از طریق شوراها تأمین آب می‌شوند و ۴۴ روستا نیز تحت مسؤولیت آبفای روستایی است.
منبع: مهر