افزایش قیمت بنزین، غیرقانونی نیست
افزایش قیمت بنزین، غیرقانونی نیست
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: افزایش قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین غیرقانونی نیست، اما باافزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالف هستم.

به گزارش نبض انرژی، «کوروش کرم پور حقیقی» امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: چنانچه قرار باشد افزایش قیمتی در حامل‌های مختلف انرژی از جمله بنزین انجام شود، خلاف قانون نیست، زیرا دولت می‌تواند پیشنهاد افزایش قیمت را در بودجه مطرح کند و در صورت تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان این موضوع تبدیل به قانون خواهد شد.

وی تاکید کرد: امروز آمریکا جنگ اقتصادی را بر ایران تحمیل کرده و در صورتی که نتوانیم گرانی را مهار کنیم، مهمترین خاکریز اقتصادی نظام جمهوری اسلامی که کانون خانواده‌ها و امید به آینده است به خطر می‌افتد.

کرم پور یادآور شد: آنچه در گذشته شاهد بودیم  که جنسی گران می شده و آن بر اساس تصمیم دولت نبود، اما به دلیل اینکه برنامه اصولی و قابل اجرا نبوده، بیشترین ضربه به اقشار ضعیف جامعه وارد شد.

به اعتقاد وی، اجرای افزایش قیمت حامل های انرژی بدون برنامه، همانند دولت‌های گذشته، این موضوع می‌تواند آسیب رسان به کشور به ویژه قشر کم درآمد باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به افزایش تورمی رشد قیمت حامل‌های انرژی،‌ افزود: چنانچه برنامه‌ای وجود داشته باشد که در آن افزایش قیمت حامل‌ها و تورم را خنثی کند، مشکلی نیست اما در گذشته هیچگاه این برنامه وجود نداشت.

به گفته کرم پور، ‌افزایش قیمت بنزین و یا سایر حامل‌های انرژی، باید مابه التفاوت قیمت در تولید و اشتغال سرمایه‌گذاری شود، زیرا برنامه عملی برای  اشتغال و تولید موجب رفع مشکلات حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: پرداخت های نقدی و افزایش یارانه ها نمی‌تواند مشکل اساسی کشور را حل کند، در واقع مانند قرص تسکین دهنده است که تا مدتی درد را کاهش می‌دهد، اما برای اقتصاد باید به دنبال رفع معضلات بود و علت های پیش روی رونق تولید و اشتغال را از سر راه برداشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: امروز بزرگترین تهدید نظام جمهوری اسلامی، بیکاری جوانان تحصیلکرده است، زیرا چنانچه جوانان به تولید و توسعه کشور بیاندیشند و در میدان عمل حضور جدی پیدا کنند، آمریکا و اقمارش هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.