برنده غیرمنتظره رقابت اکتشاف نفت و گاز
برنده غیرمنتظره رقابت اکتشاف نفت و گاز
نروژ در سه ماهه سوم سال میلادی جاری شاهد بالاترین شمار اکتشافات نفت و گاز بود و شش مورد از ۳۸ اکتشاف نفت و گاز طبیعی جهان در این کشور انجام شد.

به گزارش نبض انرژی، شرکت تحلیل و آمار گلوبال دیتا در گزارش جدیدی اعلام کرد بعد از نروژ، کلمبیا با پنج اکتشاف نفت و گاز در فاصله ژوییه و سپتامبر، در رتبه دوم قرار گرفت.

از میان ۳۸ اکتشاف جهانی صورت گرفته، ۲۱ اکتشاف نفت مرسوم، ۱۵ اکتشاف گاز طبیعی، یک اکتشاف نفت سنگین و یک اکتشاف CBM بودند.

در میان مناطق جهانی، آمریکای جنوبی و اروپا هر یک با هشت اکتشاف در صدر قرار گرفتند و پس از آنها آسیا و آفریقا هر یک با پنج اکتشاف قرار گرفتند.

طبق گزارش گلوبال دیتا، از هشت اکتشاف در آمریکای جنوبی، شش اکتشاف نفت مرسوم، یک اکتشاف گاز مرسوم و یک اکتشاف نفت سنگین بودند. اروپا در سه ماهه سوم پنج اکتشاف نفت مرسوم و سه اکتشاف گاز مرسوم داشت.

آدیتا رخا، تحلیلگر نفت و گاز در شرکت گلوبال دیتا درباره یافته‌های این گزارش گفت: در آمریکای جنوبی منطقه گویانا-سورینام و یانوس اورینتالس هر یک با سه اکتشاف بالاترین شمار اکتشاف را در سه ماهه سوم داشتند. در اروپا منطقه دریای شمال با سه اکتشاف نفت مرسوم و یک اکتشاف گاز مرسوم، بالاترین شمار اکتشاف را داشت.

منطقه گویانا امسال مرکز شماری از بزرگترین اکتشافات نفت و گاز بوده و غول‌های نفتی همچنان ذخایر نفت فراساحلی بیشتری را در این کشور آمریکای جنوبی برداشت می‌کنند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، نروژ نه تنها در سه ماهه سوم بلکه در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ نیز در زمینه اکتشافات صدرنشین بود و از ۲۳ اکتشاف جهانی، پنج اکتشاف مربوط به این کشور بود.