پویش #هرهفته:الف_ب_ایران، تلاشی مضاعف برای خدمت‌رسانی
پویش #هرهفته:الف_ب_ایران، تلاشی مضاعف برای خدمت‌رسانی
صنعت آب و برق در تلاشی مضاعف برای ارائه خدمت‌رسانی بهتر به مردم با پویش #الف_ب_ایران آغاز شد و اینک در چهارمین هفته خود می‌رود تا طرح‌های مهمی را در جای جای کشور به ثمر برساند.

به گزارش نبض انرژی، وزارت نیرو امسال مصمم شد طرحی نو در اندازد  و بر همین اساس پویشی را کلید زد با نام  #هرهفته:الف_ب_ایران که قرار است در قالب آن هر هفته در سراسر کشور طرحی از طرح های بزرگ و مهم صنعت آب و برق افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.

«رضا اردکانیان» وزیر نیرو پنجشنبه یازدهم مهرماه در آخرین روز برگزاری پانزدهمین نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران وعده داد که هر هفته یک پروژه بزرگ آب و برق  در سراسر کشور و درقالب این پویش افتتاح خواهد شد.

وی از تلاش وزارت نیرو برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم خبر داد و گفت: ۲۲۷ طرح در بخش آب و آبرسانی، تصفیه خانه آب و فاضلاب، آبرسانی روستایی، نیروگاه برق حرارتی و تجدیدپذیر در همه استان‌ها بهره برداری می شود.

وزیر نیرو ادامه داد: تلاش می شود به سهم خود و به قدر استطاعت و استعدادهای موجود از شرایط تحریم حسن استفاده را داشته باشیم، گرچه شرایط سخت است اما تلاش می شود هیچ گونه وقفه ای در تامین آب و برق ایجاد نشود.

اردکانیان در باره این پویش نوشته است: «این پویش، تلاشی است که نشان دهیم ایرانیان امیدوار و سختکوش در هر شرایطی، در سخت‌ترین روزهای تحریم و مخاصمه‌های خارجی، به سازندگی و آبادانی کشور خویش همت می‌گمارند.

الف، نشانی از آب و آبادانی است و ب، نشانه‌ای از برق و بردباری و با هم بودن، برای ساختن ایرانی که شایسته ایرانیان است.

دو کالای آب و برق چنان در زندگی انسان تنیده شده‌اند که هیچ انسانی نیست که در طول روز بتواند بدون آنها عادی زندگی کند؛ کالاهایی که تا به این درجه ارزش حیاتی دارند، شایسته آن هستند که بیش از گذشته درباره آنها گفت‌وگوی اجتماعی صورت گیرد و حتی در تأملات روزمره مردم درباره زندگی جایگاهی درخور بیابند.

پویش #هرهفته:الف_ب_ایران فرصتی است تا بسیار بیش از گذشته، ما ایرانیان در کنار یکدیگر به دو کالای ارزشمند آب و برق، صنایعی که تأمین‌کننده این دو هستند، جایگاه‌شان در توسعه زیرساختی کشور، اقتصاد آب و برق و مدیریت توأمان عرضه و تقاضای آنها بیندیشیم.

من در کنار همه همکارانم در سراسر کشور، مردم ایران را به نگریستن و تأمل کردن در دستاوردها، زیرساخت‌ها و مشکلات و نقصان‌های صنعت آب و برق و البته افتخار کردن به دستاوردهای متخصصان و نیروی انسانی این سرزمین در سراسر کشور دعوت می‌کنم.»

نخستین هفته این پویش در استان تهران با افتتاح پروژه پست ۶۳ کیلو ولت آغاز شد و دومین هفته این پویش نیز در استان ایلام برگزار شد.

طرح‌هایی که در ایلام افتتاح شد آبرسانی به ۹۱ روستا با جمعیت تحت پوشش ۳۳ هزار نفر را دربرگرفته که ارزش اقتصادی آنها به ۳۵.۴ میلیارد تومان می‌رسد.

ساخت ۱۰۵ کیلومتر خط انتقال، ۳۷ کیلومتر شبکه و ۶۳۰۰ مترمکعب مخازن ذخیره بخشی از کاری است که در قالب این طرح انجام شده است.

سومین هفته این پویش در استان قم رقم خورد و همایون حائری معاون برق و انرژی وزیر نیرو با سفر به این استان طرح های مهم را کلید زد.

وی همچنین بابیان اینکه سومین هفته پویش «الف- ب- ایران» در حال برگزاری است گفت: این پویش با مشارکت مردم، رسانه‌ها و صنعت برق در کشور آغازشده است که طی آن ۲۲۷ طرح مهم صنعت برق و نیرو بااعتبار ۳۳۰ هزار میلیارد ریال تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

حائری با بیان اینکه هرکدام از طرح‌های صنعت برق، بخش مهمی از نیاز برق کشور را تامین می‌کند گفت: این پویش در زمان تحریم و فشارهای اقتصادی در راستای خودکفایی، تامین زیرساخت‌های صنعت و همچنین توسعه کشور در دستور کار وزارت نیرو است.