پرداخت مطالبات بخش‌خصوصی با واگذاری سهام نفتی‌ها
پرداخت مطالبات بخش‌خصوصی با واگذاری سهام نفتی‌ها
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به موافقت وزیر نفت با واگذاری سهام پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های دولتی برای رد دیون به بخش خصوصی،‌ گفت: وزارت نفت در این زمینه رویکردی مثبت دارد.

به گزارش نبض انرژی، «رضا پدیدار» امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به این موضوع تاکید کرد:  مدت‌ها بود فعالان اقتصادی فعال در حوزه انرژی در بخش خصوصی شامل سازندگان، ‌پیمانکاران، مهندسی و ساخت و سایر موارد مانند برق و انرژی‌های تجدید پذیر به دلایل سیاسی مانند تحریم و همچنین تلاطم‌های اقتصادی با مشکل مواجه بودند.

وی ادامه داد: از همین رو، ‌این شرکت‌ها با یک چهارم ظرفیت خود کار می‌کنند و سه چهارم ظرفیت آنها خالی است.

پدیدار افزود: این امر باعث شده تا شرکت های بخش خصوصی معطل کار باشند و برای حل این مشکل مکاتبات زیادی با وزیر نفت و معاونان وی داشتیم و در نهایت وزیر نفت تحت عنوان دیدار، نشستی را در هفته گذشته ترتیب داد.

وی با اشاره به اینکه در این حوزه‌ها گروه‌های مختلف، مشکلاتی که در اجرای فعالیت‌های جاری خود داشتند را مطرح کردند، ‌ادامه داد:‌  نگرانی‌هایی در مورد کاهش خرید در طرح‌های توسعه‌ای نیز مطرح شد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران به مطالبات بخش خصوصی از نفت اشاره کرد و افزود: پیش از این پیشنهادی از سوی کمیسیون اتاق برای پرداخت این مطالبات مطرح شده بود که در قالب این پیشنهاد، وزارت نفت و دولت برای رد دیون خود به بخش خصوصی،  سهام پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های دولتی را واگذرار کند.

به گفته پدیدار این طرح اکنون در سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد در دست بررسی است و وزارت نفت نیز نسبت به آن رویکرد مثبتی دارد.