سالانه معادل ۳۲۰ میلیون بشکه نفت خام، انرژی در حمل و نقل می‌سوزد
سالانه معادل ۳۲۰ میلیون بشکه نفت خام، انرژی در حمل و نقل می‌سوزد
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: سالانه ۳۲۰ میلیون بشکه معادل نفت خام انرژی در سامانه حمل‌ونقل کشور مصرف می‌شود.

به گزارش نبض انرژی به نقل از وزارت نفت، آیین تحویل ۱۰۰ دستگاه سمند پایه گازسوز در جهت اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران دیروز (۳۰ مهرماه) برگزار شد.

شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در این زمینه اعلام کرده است: واگذاری مرحله نخست تاکسی‌های نو، پیرو سند همکاری سه‌جانبه نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران که میان این شرکت، اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری و شرکت پاکرو منعقد شده بود، آغاز شده است.

محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در این آیین گفت: صنعت خودروسازی باید با رویکرد افزایش دانش فنی و توسعه توانمندی، رویکردهای خود را اصلاح کند و در مسیر توسعه قرار دهد.

وی آمار و ارقام مصرف انرژی در کشور را نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: مصرف انرژی در ناوگان حمل‌ونقل کشور ۱.۵ تا ۲ برابر میانگین جهانی است و کاهش شدت مصرف انرژی در این ناوگان با همکاری همه‌جانبه سازمان‌های ذی‌ربط و با اعمال تغییرات فنی خودروهای داخلی و اصلاح قیمت سوخت و همچنین فرهنگ‌سازی ممکن خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با انتقاد از بالا بودن مصرف سوخت خودروهای ساخت داخل و عدم هدف‌گذاری صنعت خودرو برای اصلاح این رویکرد اظهار کرد: سالانه ۳۲۰ میلیون بشکه معادل نفت خام انرژی در سامانه حمل‌ونقل کشور مصرف می‌شود.

دلاویز گفت: وزارت نفت با همه ظرفیت و توان خود برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور تلاش می‌کند، اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب مهم‌ترین گام تحول اساسی در صنعت خودروسازی کشور است.