۹ هزار خانوار در استان ایلام از نعمت آب برخوردار شدند
۹ هزار خانوار در استان ایلام از نعمت آب برخوردار شدند
آئین افتتاح همزمان آبرسانی به ۹۱ روستای نقاط مختلف استان ایلام با حضور وزیر نیرو صبح امروز در شهرستان دهلران برگزار شد که در اثر ان بیش از ۹ هزار خانوار به شبکه آبرسانی متصل شدند.

به گزارش نبض انرژی، این پروژه های آبرسانی با اعتبار ۳۵۴ میلیارد ریال در شهرستان های ایوان، ایلام، دره شهر، دهلران و چرداول، سیروان و مهران ایجاد شده اند.

با افتتاح و آغاز به کار این پروژه های آبی تعداد ۹ هزار و ۲۷ خانوار با جمعیت ۳۳ هزار و ۱۲۵ نفر از مزایای آن بهره مند می شوند و میزان اشتغالزایی در حین اجرای پروژه ها ۲۳۲ نفر و بعد از افتتاح نیز ۴۲ نفر است.

مجموع حجم مخزن های ذخیره آب این تعداد روستا ۶ هزار و ۴۰۰ متر مکعب با ۸۰ کیلومتر شبکه و چهار باب ایستگاه پمپاژ است.

آئین افتتاح پروژه های آبرسانی روستان ها به صورت نمادین در روستاهای دهلران و مهران توسط وزیر نیرو افتتاح شد.

۳۴ میلیارد پروژه آبرسانی در استان ایلام در دست اجرا است

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی ایلام گفت: ۳۴ میلیارد پروژه آبرسانی در استان در دست اجرا است.

به گزارش ایرنا، نوراله تیموری روز یکشنبه در آیین بهره برداری آبرسانی به روستاهای سرنی و ریکا از توابع شهرستان ‌مهران اظهار داشت: اعتبارات آبرسانی در سال ۹۲، ۵۰ میلیارد ریال بوده که از سال ۹۳ تا ‌پایان ۹۷ به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی افزود: اعتبار مصوب شرکت آبفار در سال ۹۸ نیز ۶۴۰ میلیارد ریال است و برنامه این شرکت برای ۲ سال آینده اتمام آبرسانی سیار در روستاها است.

تیموری یادآور شد: شاخص بهره‌مندی آب سال ۹۲ از ۶۶ درصد به ۷۹/۴۱ درصد رسیده است و آبرسانی سیار از ۱۲۵ روستا در سال ۹۲ به ۲۸ روستا رسیده است.

وی گفت: تعداد ‌مشترکان در سال ۹۲ از ۴۹ هزار به ۵۶ هزار در پایان سال ۹۷ رسید.

تیموری تصریح کرد: شاخص کیفی مطلوبیت کلر باقی مانده نیز در سال ۹۲ از ۹۶ به ۹۸ درصد رسیده است.