ابلاغ تعرفه‌های جدید خرید تضمینی برق
ابلاغ تعرفه‌های جدید خرید تضمینی برق
معاون برق و انرژی وزیر نیرو به ابلاغ تعرفه‌های جدید خرید برق تضمینی تولیدکنندگان برق در هفته گذشته توسط وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: این نرخ دلگرمی برای فعالان این بخش خواهد بود.

به گزارش نبض انرژی، «همایون حائری» امروز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در جمع خبرنگاران افزود: یک مزرعه بزرگ انرژی بادی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که امسال همه تلاش صنعت برق معطوف به این بود که خطوط ارتباطی آن را برقرار کند.

وی با بیان اینکه خطوط ۴۰۰ کیلوولت برای آن در نظر گرفته شده، افزود: تلاش اصلی انتقال این انرژی به داخل سرزمین و استفاده از آن است.

حائری افزود: بخشی از این خطوط پارسال انجام شد و هفته گذشته نیز کلنگ خطوط ۴۰۰ کیلوولت جدید به زمین زده شد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو اضافه کرد: این طرح در مرحله نخست با هزار مگاوات آغاز به کار می‌کند که قسمت اول آن را با سرمایه‌گذاری مشترک دولت و مپنا انجام می شود و به مرور با فراهم شدن زیرساخت‌ها بخش خصوصی نیز فعال خواهد شد و ظرفیت آن به دو تا سه هزار مگاوات خواهد رسید.

به گفته وی، وزارت نیرو و ساتبا (سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق) برای یافتن راهکارهای مناسب تامین مالی، تلاش می‌کنند.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: تلاش می‌شود با احداث خطوط ارتباطی ۴۰۰ کیلوولت برق تولید مزرعه بزرگ، انرژی بادی سیستان و بلوچستان وارد کشور شود و در این زمینه تسهیلات ویژه ای برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.