طرح‌های نیمه‌تمام شرکت‌های ایرانی در تاجیکستان تکمیل می‌شود
طرح‌های نیمه‌تمام شرکت‌های ایرانی در تاجیکستان تکمیل می‌شود
معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: ایران و تاجیکستان با هدف افزایش تبادلات اقتصادی بین دو کشور و با همکاری یکدیگر نسبت به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اقدام خواهند کرد.

به گزارش نبض انرژی، قاسم تقی زاده خامسی روز یکشنبه در حاشیه دیدار رضا اردکانیان وزیر نیروی ایران و سهراب میرزازاده قائم مقام وزیر نقلیات تاجیکستان در جمع خبرنگاران افزود: سال‌های گذشته شرکت های ایرانی، تونل جاده‌ای ۶ کیلومتری انزاب در تاجیکستان را احداث کردند که این تونل بدون تجهیزات رها شده بود.

وی ادامه داد: تونل انزاب بدون داشتن تجهیزات ایمنی، روشنایی، تجهیزات آتش نشانی و هواکش‌های ضروری سال‌ها رها شده بود که امروز در دیداری که وزیر نیرو و قائم مقام وزیر نقلیات تاجیکستان داشتند مذاکره برای تکمیل این تونل صورت گرفت و مقرر شد عملیات تکمیل این طرح و سایر طرح‌های مشابه در راستای افزایش تبادلات بین دو کشور به زودی آغاز شود.

تقی زاده خامسی خاطرنشان کرد: وزیر نیرو ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تاجیکستان را برعهده دارد و براین اساس دو کشور تمایل دارند با تکمیل هرچه سریعتر این طرح ها برای کارهای بیشتر وارد مذاکرات جدی‌تر شوند.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: تلاش می‌شود تا قبل از برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در آذر ماه امسال اقدام‌ها صورت گیرد و همچنین توافق شد برای تکمیل این طرح ۱۰.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری شود که ۵۰درصد از سوی ایران و ۵۰درصد از سوی تاجیکستان خواهد بود.

سهراب میرزازاده قائم مقام وزیر نقلیات تاجیکستان در جمع خبرنگاران گفت: در دیدار امروز با وزیر نیروی ایران مذاکره درباره به اتمام رساندن طرح‌های نیمه تمام ایران در تاجیکستان انجام شد و مقرر شد برای  نصب هواکش، تکمیل روشنایی‌ها و نصب تجهیزات آتش نشانی باقی مانده در تونل ۶ کیلومتری جاده‌ای انزاب اقدام شود.