جنگ تجاری تقاضا برای نفت آمریکا را کاهش داد
جنگ تجاری تقاضا برای نفت آمریکا را کاهش داد
خط لوله های جدید نفت خام حوزه پرمین صادرات نفت خام آمریکا را تقویت نمی کنند چون جنگ تجاری بین آمریکا و چین بر تقاضا از طرف آسیا تاثیر گذاشته است.

به گزارش نبض انرژی به نقل از بلومبرگ، خط لوله های جدید نفت خام حوزه پرمین صادرات نفت خام آمریکا را تقویت نمی کنند چون جنگ تجاری بین آمریکا و چین بر تقاضا از طرف آسیا تاثیر گذاشته است.

 طبق اطلاعات اداره آمار آمریکا، صادرات این کشور در ماه اوت 2.73 میلیون بشکه در روز بود که فقط 40 هزار بشکه نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشت. این رشد کم صادرات در حالی اتفاق افتاد که دو خط لوله نفت خام بزرگ از وست تگزاس به گالف کوست راه اندازی شده است.  خط لوله کاکتوس 2 در ماه اوت شروع به کار کرد و در همان ماه محموله هایی را برای صادرات بارگیری کرد. شرکت اپیک پایپ لاین هم فعالیت در خط لوله خود را در ماه اوت آغاز کرد. ولی این دو خط لوله با ظرفیت مشترک بیش از یک میلیون بشکه در روز  احتمالا مورد بهره‌برداری کامل قرار نمی‌گیرند.

جان کولمن، تحلیلگر شرکت مشاوره ورود مکنزی گفت:««ظرفیت بالای این دو خط لوله بالاخره مورد استفاده قرار می گیرد ولی یک مدت طول میکشد. نباید انتظار داشته باشیم تمام ظرفیت آنها یک ماهه نشان داده شود».

 همچنین جنگ تجاری آمریکا و چین که قیمت جهانی نفت را پایین آورده، بر تقاضا هم به اندازه تولید تاثیر می گذارد. کل تولید نفت خام آمریکا در ماه جولای به پایین‌ترین حد از فوریه سال جاری رسید. خریداران چینی قبل از اعمال عوارض 5 درصدی بر نفت آمریکا، خرید نفت این کشور را در ماه اوت کاهش داده بودند.

 فرناندو واله یک تحلیلگر نفتی گفت:« جنگ تجاری چین و آمریکا بر نگرانی در مورد ضعیف شدن چرخه اقتصادی اضافه می کند. فروش اتومبیل و تولید صنعتی در چین رو به کاهش است و در نتیجه تقاضا برای نفت خام از طرف این بزرگترین وارد کننده جهان پایین می آید».