دیدار دوجانبه وزیران نفت و انرژی ایران و روسیه
دیدار دوجانبه وزیران نفت و انرژی ایران و روسیه
وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران و وزیر انرژی روسیه در حاشیه همایش بین‌المللی هفته انرژی روسیه با یکدیگر به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش نبض انرژی، بیژن نامدار زنگنه و الکساندر نوواک در این دیدار که با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برگزار شد تازه‌ترین موضوعات روز جهان در حوزه انرژی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و برگسترش همکاری‌ها تاکید کردند.

همچنین در مورد تعامل روسیه و ایران در بازار جهانی انرژی از جمله کارهایی که در توافق اوپک پلاس صورت گرفته تبادل نظر شد.

علاوه بر این، دو طرف بر ادامه همکاری‌های موفق دو کشور در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی که پانزدهمین دور آن تابستان امسال در ایران برگزار شد، تاکید کردند.

‌نوواک در این دیدار با بیان اینکه روابط روسیه و ایران به طور منظم در حال پیشرفت است، اظهار داشت: موفقیت‌های ما به دلیل تماس‌های مستمر رهبران دو کشور بوجود آمده است و همین دیروز سران ایران و روسیه در ارمنستان به مناسبت شروع رسمی اجرای توافق پیوستن ایران به منطقه اقتصادی اوراسیا با هم دیدار کردند.

همایش بین المللی «هفته انرژی روسیه» برای سومین سال متوالی از سال ۲۰۱۷ در مسکو برگزار می‌شود و امسال با عنوان مشارکت در بخش انرژی آغاز به کار کرده است.

در همایش امسال، موضوعاتی همچون وضع بازار جهانی نفت، دورنمای توسعه آن قیمت ها و مسائل زیست محیطی مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد.
انتظار می‌رود رئیس جمهوری روسیه در بخش اجلاسیه عمومی این همایش شرکت کند و در حاشیه ان دیدارهای دوجانبه نیز داشته باشد.
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران امروز برای شرکت در اجلاس بین المللی هفته انرژی روسیه، نشست مجمع کشورهای صادر کننده گاز و دیدار با مقامات شرکت کننده در آن وارد مسکو شد.
در چارچوب همایش هفته انرژی روسیه حدود ۷۰ برنامه شامل میزگرد و نشست کارشناسی برگزار می‌شود.

گفتنی است، سال ۲۰۱۸ در همایش هفته انرژی روسیه نزدیک به ١٠ هزار نفر از ۶۶ کشور شرکت داشتند و در چارچوب آن ۶۷ برنامه ازجمله میزگرد و سمینار برگزار و در آن ۴۷۱ نفر سخنرانی کرده و مقاله ارائه دادند.